Kampania zewnętrzna Konkurs EBEA
W wyjątkowy sposób o pracy wyjątkowych osób. Biedronka to My.

W wyjątkowy sposób o pracy wyjątkowych osób. Biedronka to My.

Nie tylko szeregiem benefitów i świadczeń wyznaczających trendy na rynku, ale również… wierszem. Tak w Biedronce doceniliśmy swoich pracowników w 3. odsłonie kampanii employer brandingowej Biedronka to MY. Codziennie. Postanowiliśmy opowiedzieć Polakom wyjątkowym językiem o wyjątkowej pracy osób, które zatrudniamy i które codziennie obsługują miliony klientów, zapewniając im realizację najważniejszych potrzeb w 3,5 tys. sklepach naszej sieci.

Doświadczenia związane z COVID-19 czy wojną w Ukrainie pokazały, że zawód Kasjera jest niezbędny do sprawnego funkcjonowania społeczeństwa. Niestety, w codziennym pędzie zapominamy o wzajemnym szacunku i docenieniu. Pomimo ważnej roli w społeczeństwie, zawód Kasjera i praca w handlu jest postrzegana jako najmniej atrakcyjna wśród kandydatów – w Biedronce, będącej największą siecią handlową w Polsce, chcemy to zmieniać. Zależało nam, aby udowodnić, że to praca, dzięki której ma się wpływ na doświadczenia zakupowe milionów ludzi, a sama Biedronka może być miejscem pierwszego wyboru przy aplikowaniu.

grafika kampanii Biedronka to my

„Choć nie zawsze widoczni, to zawsze niezbędni.”

W najnowszej kampanii employer brandingowej oddaliśmy głos bohaterom naszej sieci – pracownikom ze sklepów i centrów dystrybucyjnych. Czytany przez lektora trzynastozgłoskowiec pokazuje zespół największej sieci handlowej w Polsce, który na co dzień ułatwia życie klientom. Dzięki pracy osób zatrudnionych w sklepach i centrach dystrybucyjnych konieczne, codzienne czynności wyznaczające rytm życia Polaków, jak przygotowywanie śniadań, rodzinnych obiadów czy kolacji, stają się dużo łatwiejsze. Jednak praca, którą pokazaliśmy w najnowszej odsłonie kampanii, często pozostaje niezauważona przez klientów, a jak podkreśla lektor: pracownicy są przecież

Choć nie zawsze widoczni, to zawsze niezbędni.

W naszym filmie, który jest bazą kampanii, nie występują zawodowi aktorzy. Ich role odgrywają pracownicy Biedronki w rzeczywistych sytuacjach, które wypełniają im dzień. Gdy świat się budzi, oni są już w pracy, na pełnych obrotach. Przyjmują dostawy, wypiekają pieczywo, wykładają świeże owoce i warzywa, aby ulubione produkty Polaków zawsze były na wyciągnięcie ręki. W kampanii pojawiają się również sceny, które potwierdzają, że zespół Biedronki jest zintegrowany, a pracownicy dobrze czują się w swoim towarzystwie: rozmowy i wspólne obchodzenie urodzin.

grafika kampanii biedronka to My

Biedronka to MY. Codziennie

Nowej odsłonie kampanii „Biedronka to MY. Codziennie” towarzyszyła kampania marketingowa realizowana m. in. w telewizji, radiu, Internecie – w tym w mediach społecznościowych i kanałach własnych Biedronki. Część działań klienci usłyszeli także w sklepach sieci. Nasza kampania dotarła do 13,5 mln osób w telewizji, do ponad 13 mln odbiorców w radio oraz prawie 7 mln w online. Byliśmy także obecni w OOH w 24 lokalizacjach. Aby nadać kampanii wymiar społeczny, współpracowaliśmy z Wojciechem Kaczmarczykiem, twórcą kanału na YT „Do roboty”, który nagrał odcinek w jednym z naszych sklepów. Pokazał w nim tak ważną codzienność naszych pracowników oraz pracę Kasjera od środka. Zależało nam także na zaangażowaniu pracowników – dlatego zorganizowaliśmy konkurs wewnętrzny na kontynuację poematu, w którym udział wzięło blisko 500 pracowników.

grafika kampanii biedronka to my

Docenianie

W Biedronce stale doceniamy wysiłek pracowników poprzez dodatkowe nagrody finansowe, co jest istotnym elementem polityki płacowej firmy. W kwietniu 2024 r. blisko 60 tys. zatrudnionych w sieci otrzyma Nagrodę Specjalną E.A. Soares dos Santos w wysokości 4000 zł brutto. To nagroda najwyższa w historii sieci Biedronka. Nagradza pracowników za ciężką pracę i wkład w osiągnięcie wyników finansowych w trudnym ekonomicznie ubiegłym roku. Posiadamy także bogaty pakiet ponad 20 benefitów dla pracowników i ich rodzin, m.in. dodatkowe zasilenia e-kodów na zakupy w Biedronce i Hebe min. 3 razy w roku czy coroczne paczki świąteczne, dofinansowania wyjść integracyjnych i wiele innych.

Za strategię i kreację kampanii odpowiadała agencja DDB Warszawa. Za produkcję studio produkcyjne OTO Film, a za planowanie i zakup mediów Wavemaker.

Autor:

Biedronka


Projekt zdobył wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024 w kategorii Kampania zewnętrzna. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.