Employee Advocacy Konkurs EBEA
Program Employee Advocacy „Jestem Rzecznikiem BGK. Jestem na LinkedIn”

Program Employee Advocacy „Jestem Rzecznikiem BGK. Jestem na LinkedIn”

Program Employee Advocacy „Jestem Rzecznikiem BGK. Jestem na LinkedIn” w Banku Gospodarstwa Krajowego trwa już od 3 lat. Za jego sukcesem stoją wyjątkowo zaangażowani ambasadorzy, zwani w banku Rzecznikami, którzy publikują dużo więcej własnych postów niż zapewnionych w programowej bibliotece treści! Ten wysiłek docenili jurorzy konkursu EBEA 2024, którzy przyznali BGK nagrodę za najlepszy program Employee Advocacy.

 Program Employee Advocacy w BGK pn. „Jestem Rzecznikiem BGK. Jestem na LinkedIn” wystartował w 2022 roku. Zdecydowaliśmy się go wdrożyć. Chcieliśmy wzmocnić rozpoznawalność banku przy zaangażowaniu naszych pracowników i jednocześnie wesprzeć ich w budowaniu marki eksperckiej na LinkedIn. Kierowała nami otwartość – jedna z naszych głównych wartości, rozumiana w tym przypadku jako chęć dzielenia się tym, czym na co dzień się zajmujemy oraz przekonanie, że głos ludzi ma większą siłę przekazu niż głos marki.

Dzisiaj widzimy, że było warto i osiągnęliśmy zamierzony cel. Nagroda za najlepszy program Employee Advocacy, który otrzymaliśmy w konkursie EBEA w 2024 roku to potwierdza i jest dla nas uhonorowaniem wysiłku włożonego w stworzenie programu oraz wysiłku, który codziennie podejmują Rzecznicy BGK, publikując posty na LinkedIn. A są w tym niesamowici! Bo aż 57 proc. wszystkich ich postów stanowią autorskie posty własne. Posty gotowe, dostępne w bibliotece treści stanowią dla nich jedynie wsparcie. Jest to coś, co z pewnością wyróżnia nasz bankowy program Employee Advocacy na tle innych i przyczyniło się do zdobycia tej prestiżowej nagrody.

Program Employee Advocacy w Banku Gospodarstwa Krajowego – jak to się zaczęło?

Wdrożenie programu poprzedziły solidne przygotowania. Zaczęliśmy od rozmów z firmami, które już prowadziły programy Employee Advocacy albo pomagały innym je wdrażać. Te rozmowy utwierdziły nas, że w BGK potrzebujemy takiego programu i zainspirowały do działania. Stworzyliśmy programową politykę oraz plan komunikacji wraz z identyfikacją wizualną, przygotowaliśmy materiały informacyjno-edukacyjne i wybraliśmy platformę do publikacji treści na LinkedIn, umożliwiającej jednocześnie pomiar statystyk. Na koniec przeprowadziliśmy rekrutację wśród pracowników banku, bo to przecież ludzie stanowią trzon całego programu. Ten ostatni punkt okazał się największym wyzwaniem i jak się później okazało – czynnikiem decydującym o powodzeniu programu.

rzecznik, employee advocacy

Kluczowe elementy programu Employee Advocacy w BGK:

  1. Branding – uruchamiając program zadbaliśmy o jego identyfikację wizualną i zrobiliśmy sesje zdjęciowe dla naszych Rzeczników.
  2. Warsztaty #wymianadoświadczeń – szkolimy uczestników programu m.in. z prostego języka, jak tworzyć treści i grafiki na LinkedIn, jak publikować posty w zgodzie z prawem. Na warsztaty zapraszamy ekspertów wewnętrznych i zewnętrznych.
  3. Platforma do publikowania postów – uczestnicy programu korzystają ze specjalnej platformy, z pomocą której mogą łatwo i szybko publikować posty na LinkedIn, śledzić swoje wyniki i przeglądać materiały edukacyjne.
  4. Zaangażowanie i integracja Rzeczników BGK – dbamy o to, by uczestnicy czuli przynależność do programu i integrowali się między sobą. Dlatego poza typowymi szkoleniami, organizujemy dla nich dodatkowe formy spotkań np. wspólny wolontariat.
  5. Regularna komunikacja – jesteśmy w stałym kontakcie z uczestnikami programu, wysyłamy miesięczne podsumowania programu z rankingiem w grywalizacji, informujemy o nowościach, doceniamy i motywujemy do aktywności J
  6. Wsparcie obsługi programu – zapewniamy stałe wsparcie w programie dla naszych Rzeczników: od redakcji postów i przygotowania grafik, po rozmowy i wsparcie np. w rozwoju cyklów publikacji.

rzecznik, employee advocacy

Rzecznicy BGK poszukiwani

Za sukcesem każdego programu Employee Advocacy stoją ambasadorzy marki, w naszym banku zwani Rzecznikami BGK. Mieliśmy tego pełną świadomość od samego początku, dlatego bardzo poważnie podeszliśmy do rekrutacji.

Jako polski banki rozwoju – jedyna taka instytucja w kraju – wspieramy zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy. Działamy poprzez model biznesowy, który skupia się na 8 obszarach:

  • infrastruktura, transport i logistyka,
  • rozwój przemysłu,
  • rozwój przedsiębiorczości,
  • mieszkalnictwo,
  • ochrona zdrowia,
  • spójność społeczna i terytorialna,
  • finanse publiczne,
  • bezpieczeństwo strategiczne.

Bardzo nam zależało, aby wśród Rzeczników BGK znalazły się osoby, które na co dzień zajmują się powyższymi obszarami i przybliżą je społeczności LinkedIna ze swojej perspektywy. Z drugiej strony chcieliśmy pokazać, że BGK to przyjazne miejsce pracy, które dba o rozwój i wellbeing pracowników, a jednocześnie o dostępność i (cyber)bezpieczeństwo dla wszystkich. Tym samym w programie mamy osoby z różnych departamentów (m.in. HR, IT, ESG, modelu biznesowego i cyberbezpieczeństwa), pracujące na różnych stanowiskach zarówno w centrali banku, jak i w biurach regionalnych.

W pierwszej edycji wzięli udział Rzecznicy BGK zaproszeni przez Zespół Komunikacji Online – ownera  programu w banku. Natomiast w drugiej – osoby, które same się zgłosiły. Ta druga grupa okazała się bardziej zaangażowana i bardziej aktywna na LinkedIn niż ta pierwsza. Dlatego każdemu, kto zamierza wdrożyć Employee Advocacy w swojej firmie radzimy, by wziął pod uwagę nasze doświadczenia.

rzecznik, employee advocacy

Jakie korzyści daje program Employee Advocacy?

Po kilku latach programu Employee Advocacy widzimy, że przynosi on realne korzyści dla banku, ale także dla naszych pracowników. Dzięki udziałowi w programie pracownicy szkolą się pod okiem profesjonalistów od social mediów. Rozwijają również swoje umiejętności komunikacyjne, przez co stają się bardziej aktywni na LinkedIn. Dodatkowo poszerzają sieć kontaktów i pozycjonują siebie jako ekspertów w wybranych obszarach. Z kolei nam jako bankowi program pozwala kreować wizerunek przyjaznego pracodawcy i instytucji, która wspiera sprawy ważne społecznie i gospodarczo.

Do największych korzyści dla banku, jakie daje program Employee Advocacy zaliczamy:

  • Wzrost zasięgu – poprzez aktywność naszych pracowników więcej osób ma szansę usłyszeć o działaniach banku niż przez nasz firmowy profil LinkedIn.
  • Wzrost zaufania – pracownicy są bardziej autentyczni w przekazie. Poprzez publikację treści dotyczących banku, pomagają nam jako instytucji zyskiwać większe zaufanie.
  • Wzrost zaangażowania pracowników – program daje pracownikom możliwość wyrażenia własnego zdania o banku i daje poczucie wpływu na jego wizerunek. To buduje zaangażowanie.
  • Integracja – program wspiera budowanie więzi między pracownikami poprzez udział we wspólnych szkoleniach i spotkaniach.
  • Przyciąganie nowych talentów – Rzecznicy BGK chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami w pracy w BGK i pokazują bank z dobrej strony. To z kolei przyciąga potencjalnych kandydatów, którzy chętniej rekrutują do firm, w których pracują zadowoleni ludzie.

Podsumowanie

Program Employee Advocacy to nasza wspólna droga do sukcesu, która nieustannie motywuje nas do dalszego rozwoju i wzmacniania marki BGK. Dzięki zaangażowaniu Rzeczników w promocję i rozwój naszej instytucji coraz więcej osób ma szansę dowiedzieć się o działaniach, które realizujemy z przedstawicielami różnych instytucji publicznych, biznesu, samorządów i wielu innych podmiotów.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami przez Linkedin 😊

Aleksandra Chuda

Monika Borowska-Komenda

Anna Lipska

Autor:

Bank Gospodarstwa Krajowego


Projekt zdobył nagrodę główną w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024 w kategorii Employee Advocacy. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.