To pierwszy tydzień nowego roku, więc wiele osób i firm zaczyna planować mniej lub bardziej strategiczne działania EB na najbliższy kwartał i cały rok (mamy nadzieję, że bardziej strategiczne J). Życzymy wszystkim pracodawcom, żeby rozpoczynający się rok 2017 był dla Waszych marek pełen sukcesów!
Żeby plany i postanowienia miały szansę powodzenia i nie zostały szybko zarzucone, muszą być dobrze przemyślane. Podpowiadamy na początek, które postanowienia employer brandingowe powinny znaleźć się na liście „must have” super marek pracodawców.
Pierwsze postanowienie: poprawienie ogłoszenia o pracę.
To właśnie ogłoszenie o pracę najczęściej jest pierwszym zetknięciem się kandydata z firmą, do której chciałby złożyć aplikację, dlatego jest to jeden z najważniejszych elementów komunikujących markę pracodawcy. W ogłoszeniu nie musi być wielkich fajerwerków, ale oprócz klasycznych informacji zawartych w ogłoszeniu, czyli: nazwy stanowiska, zakresu obowiązków, wymagań, korzyści itp., warto naszym zdaniem zamieścić jeszcze trzy elementy:
- Krótką historię, która przyciągnie uwagę kandydata i opowie o marce pracodawcy / kulturze organizacyjnej firmy.
- Odpowiedź na pytanie, dlaczego kandydat miałby podjąć prace właśnie dla tej firmy.
- Wezwanie do działania, czyli zaaplikuj!
Drugie postanowienie: poprawienie lub stworzenie strony/zakładki kariera/landing page i dowiedzenie się, czego na stronie szukają kandydaci.
Strona / zakładka kariera jest najlepszym miejscem, żeby kandydat dowiedział się jaki jest potencjał pracodawcy, do którego ma aplikować: jakie są zasady rekrutacji, oferowane benefity, możliwości rozwoju i inne dowody pokazujące atrakcyjność marki pracodawcy. Warto uważnie przyjrzeć się prezentowanym tam treściom, wzbogacić ją wizualnie i sprawdzić, czy są tam zamieszczane informacje o rzeczach wyróżniających Waszą firmę jako pracodawcę. Dobrze jest też rozważyć założenie osobnej strony (landing page), spójnej z prowadzoną kampanią rekrutacyjną czy wizerunkową.
Zachęcamy także do złożenia sobie postanowienia, że w tym roku będziecie śledzić ruch w witrynie i sprawdzać, które treści są dla kandydatów najbardziej atrakcyjne. Czy jest to proces rekrutacji, oferowane propozycje rozwojowe, a może historie pracowników? Mając wiedzę, gdzie potencjalni kandydaci spędzają swój czas, i które obszary są najbardziej interesujące dla nich, łatwiej będzie zarządzać zawartością strony i zachęcać kandydata do pogłębiania wiedzy o firmie.
Trzecie postanowienie: bycie w kontakcie on-line z kandydatami
Jeśli ponad 70% kandydatów szuka kontaktu z pracodawcami on-line i za pomocą social mediów, to czy nie jest to wystarczający dowód na to, że to konieczność? Bycie w kontakcie on-line oznaczać może różną obecność: fanpage na Facebooku, profil na LinkedIn czy na Goldenline, blog na swojej stronie, czat z rekruterem itp. Daj szansę kandydatom na interakcję z marką Twojego pracodawcy!
Życzymy sukcesów employer brandingowych na cały 2017 rok i dalej!
Anna Macnar