Dobre praktyki Innowacja EB Kokurs EBEA
IT Heroes. Poznaj bohaterów, którzy zwykle stoją w cieniu.

IT Heroes. Poznaj bohaterów, którzy zwykle stoją w cieniu.

Kim są współcześni bohaterowie codzienności? Nie znajdziemy ich na dachach budynków, bacznie pilnujących bezpieczeństwa mieszkańców. Musimy zejść kilka pięter niżej, a spotkamy ich siedzących przy komputerach. Mowa o specjalistach i specjalistkach IT, którzy stoją na straży nie miasta, a cyfrowej rewolucji. Ich praca zapewnia nam dostęp do wiedzy, usług, towarów. Właśnie z myślą o herosach i heroskach IT powstała kampania No Fluff Jobs – IT Heroes.

Założenia kampanii

No Fluff Jobs to polski portal z ofertami pracy dla branży IT. Działa w 5 krajach Europy Środkowo-Wschodniej i jako jedyny publikuje 100% ogłoszeń z widełkami wynagrodzeń. Na co dzień NFJ ma kontakt zarówno z kandydat(k)ami IT, jak i rekruter(k)ami szukających nowych tech talentów, więc zna oczekiwania i bolączki obu stron. Kampania IT Heroes została stworzona właśnie po to, by zerwać z krzywdzącym stereotypem na temat branży IT i pokazać, jak bohaterowie codzienności kształtują rzeczywistość.

Często zapominamy, że za większością współczesnych projektów stoją właśnie specjaliści i specjalistki IT. Zakupy spożywcze online, szybka teleporada z lekarzem, a może kurs online? Jesteśmy w stanie wykonywać wszystkie te czynności właśnie dzięki pracy m.in. programistów(-ek), project managerów(-ek) czy designerów(-ek), którzy projektują strony i aplikacje oraz dbają o to, by spełniały nasze potrzeby. To właśnie te niepozorne osoby działające w skupieniu przed ekranem komputera pomogły nam przetrwać pandemię i sprawnie przenieść niezbędne usługi do świata online. A pracy wcale nie ubywa, więc zapotrzebowanie na zespoły IT stale rośnie.

98 projektów, 64 firmy, 191 herosów i herosek

W kampanii No Fluff Jobs wzięło udział 191 specjalistów i specjalistek IT z 64 firm. Pełnili różne role i pracowali przy projektach z różnych dziedzin: ekologii, transportu, medycyny czy bezpieczeństwa. W całej akcji chodziło także o pokazanie marek pracodawców, które realizują pasjonujące projekty i stawiają swoje zespoły na pierwszym miejscu.

W sumie odbyły się 22 sesje fotograficzne w 7 miastach Polski. Efekty sesji oraz opisy wszystkich projektów zmieniających świat można znaleźć na stronie kampanii.

Murale, Paczkomaty, komunikacja miejska, citylighty i billboardy

Celem kampanii było także dotarcie do osób, które nie mają kontaktu ze światem IT, nie zastanawiają się, kto stoi za technologią, która codziennie ułatwia im życie, a programistów wciąż postrzegają jako „aspołecznych geeków”. Aby odczarować ten zawód, No Fluff Jobs do kampanii digitalowej dołączył działania outdoorowe. Sylwetki bohaterów i bohaterek IT można było oglądać m.in. na Paczkomatach, busbackach, billboardach, w metrze czy trójmiejskiej komunikacji. W Gdyni, Poznaniu oraz Krakowie powstały także oddychające murale nawiązujące do misji kampanii. Cała akcja trwała od 13 września (Dzień Programisty) do 30 listopada 2021 roku. Wszystkie wzmianki w mediach społecznościowych dotarły łącznie do 917 tys. odbiorców.

NFL szczegóły

NFJ infografika 3

NFJ Infografika 3

Odczarować świat IT

Kampania wizerunkowa No Fluff Jobs pokazuje, jak przez ostatnie lata zmienił się rynek pracy. Przy obecnej cyfryzacji usług i procesów wkrótce wszystkie firmy mogą potrzebować swoich własnych herosów i herosek IT. To świetna okazja dla osób, które wciąż szukają swojej ścieżki zawodowej. W IT każdy znajdzie coś dla siebie – szczególnie osoby kochające wyzwania, ciekawe projekty i wpływ na rzeczywistość.

Autorka: Anna Żbikowska, Senior Marketing Specialist w No Fluff Jobs

Projekt zdobył wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2022 w kategorii Innowacja employer branding. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.