W Polsce pracodawcy coraz więcej uwagi poświęcają employer brandingowi, realizując ciekawe projekty, które zmieniają rzeczywistość na rynku pracy. Te wysiłki zasługują na zauważenie i wyróżnienie, dlatego HRM Institute co roku organizujemy konkurs Employer Branding Excellence Awards, w którym przyznawane są nagrody dla najlepszych projektów ostatnich 12 miesięcy. Dobry projekt to podstawa, ale warto też dobrze przygotować zgłoszenie konkursowe, bo jury będzie oceniało projekty właśnie na podstawie zgłoszeń. O czym warto pamiętać przygotowując konkursową prezentację? Przygotowaliśmy małą ściągawkę.
Jakie są najważniejsze informacje o konkursie? Jak przygotować zgłoszenie? Oto kilka informacji i rad dla pracodawców, które mogą być przydatne przed wysłaniem projektu do konkursu.
Cel konkursu
Budowanie marki pracodawcy wymaga kreatywności, wiedzy, a czasami odwagi, żeby zaskoczyć, wyróżnić się i przyciągnąć uwagę kandydatów. Ideą konkursu jest nagrodzenie tych, którym się to najlepiej udaje i pokazanie najlepszych praktyk, które mogą inspirować innych. Udział w konkursie jest bezpłatny.
7 kategorii konkursowych
Firmy mogą zgłosić się w siedmiu kategoriach konkursowych. Można zgłaszać kilka projektów do jednej kategorii.
- Strategia Employer Branding
- Kampania Internetowa
- Kampania Rekrutacyjna Offline
- Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa
- Innowacja Employer Branding
- Film rekrutacyjny / wizerunkowy
- Strona/zakładka kariery / Landing page
Warunki uczestnictwa, regulamin i szablon zgłoszenia
Do konkursu można zgłaszać projekty employer brandingowe przeprowadzone w całości lub zakończone w okresie od maja 2018 roku do maja 2019 roku.
Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie do 10 maja 2019 r. wysłać zgłoszenie konkursowe na adres e-konkurs@hrminstitute.pl.
Projekty należy przesyłać w formie prezentacji PPT lub PDF, na wzorze dostępnym na stronie https://www.employerbrandingsummit.pl/konkurs-ebea/
Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu zgłoszenia?
- Formalności. Należy podać dane kontaktowe dotyczące firmy i osoby kontaktowej z ramienia firmy. W formularzu należy także zaznaczyć kategorię, w której uczestnik zgłasza udział.
- Cel projektu/kampanii employer branding. Warto krótko opisać, przed jakim wyzwaniem stała firma zanim rozpoczęła kampanię/projekt. Jakie były cele biznesowe: wizerunkowe, rekrutacyjne czy inne. Czy projekt zrealizował założone cele? Jaki był wpływ projektu na działalność firmy?
- Opis i dokumentacja projektu/kampanii employer branding. Żeby jury mogło ocenić przebieg projektu/kampanii, należy go dobrze opisać, a także wskazać grupę targetową, do której kierowany był projekt/kampania. Wszelka dokumentacja w formie kreacji graficznych, filmów, zdjęć, copy, linków, screenów, materiałów PR pomaga. Warto pamiętać, żeby opisać te materiały -pokazanie jakiegoś zdjęcia bez opisu może nie być jasne dla jury.
- Badania podejmowane w celu przygotowania i realizacji projektu. Warto podać informację czy takowe były przeprowadzane, czy nie i dlaczego. Chodzi o badania zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne, ilościowe i jakościowe.
- Kanały komunikacji wykorzystywane w kampanii/projekcie. Warto opisać którymi kanałami (online, offline, social media, outdoor, wewnątrz firmowymi) firma komunikowała się z grupą targetową i dlaczego te kanały zostały wybrane.
- Wyniki liczbowe kampanii i mierniki sukcesu (KPI). Koniecznie należy opisać podsumowanie kampanii. Jakie osiągnięto wyniki (statystyki) vs założenia. Mowa zarówno o wskaźnikach employerbrandingowych (pozycje rankingowe, rozpoznawalność marki, liczba aplikacji itd.), ale również o wskaźnikach medialnych (zasięgi kampanii, liczba odsłon, liczba leadów itd.).
- Dobra rada na koniec, choć bardzo ważna. Warto pamiętać o tym, żeby opisując projekt jury zobaczyło odpowiedź, dlaczego firma realizowała dany projekt czy kampanię i czy efekty spełniły jej oczekiwania.
Jak zostaną wyłonieni zwycięzcy?
Zwycięzców wyłoni Jury, którego skład podany jest na stronie https://www.employerbrandingsummit.pl/konkurs-ebea/. Każdy juror wybiera swoich faworytów w każdej kategorii, a później w drodze debaty finalizowane są wyniki. W każdej kategorii może zostać wybrany zwycięzca i opcjonalnie 1-3 wyróżnienia.
Wyniki ogłoszone zostaną podczas Gali 5 czerwca 2019 w Warszawie.
Nagroda konkursowa
Zwycięzcy konkursu otrzymają wyjątkową, stworzoną specjalnie na tę okazję, statuetkę łucznika ze szkła. Wyróżnione firmy otrzymają pamiątkowe dyplomy oprawione w ramkę.
Zwycięzcy przedstawią krótką prezentację na temat nagrodzonego projektu.
Do zobaczenia na konferencji Employer Branding Summit i gali konkursu Employer Branding Excellence Award w dniu 5 czerwca 2019. Zarezerwujcie czas w kalendarzu!
Anna Macnar
HRM Institute