Blog Employer Branding Kokurs EBEA Konkurs EB
Jak przygotować zgłoszenie do konkursu EBEA?

Jak przygotować zgłoszenie do konkursu EBEA?

W Polsce pracodawcy coraz więcej uwagi poświęcają employer brandingowi, realizując ciekawe projekty, które zmieniają rzeczywistość na rynku pracy. Te wysiłki zasługują na zauważenie i wyróżnienie, dlatego HRM Institute co roku organizujemy konkurs Employer Branding Excellence Awards, w którym przyznawane są nagrody dla najlepszych projektów ostatnich 12 miesięcy. Dobry projekt to podstawa, ale warto też dobrze przygotować zgłoszenie konkursowe, bo jury będzie oceniało projekty właśnie na podstawie zgłoszeń. O czym warto pamiętać przygotowując konkursową prezentację? Przygotowaliśmy małą ściągawkę. 

Jakie są najważniejsze informacje o konkursie? Jak przygotować zgłoszenie? Oto kilka informacji i rad dla pracodawców, które mogą być przydatne przed wysłaniem projektu do konkursu.

Cel konkursu

Budowanie marki pracodawcy wymaga kreatywności, wiedzy, a czasami odwagi, żeby zaskoczyć, wyróżnić się i przyciągnąć uwagę kandydatów. Ideą konkursu jest nagrodzenie tych, którym się to najlepiej udaje i pokazanie najlepszych praktyk, które mogą inspirować innych. Udział w konkursie jest bezpłatny.

7 kategorii konkursowych

Firmy mogą zgłosić się w siedmiu kategoriach konkursowych. Można zgłaszać kilka projektów do jednej kategorii.

  1. Strategia Employer Branding
  2. Kampania Internetowa
  3. Kampania Rekrutacyjna Offline
  4. Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa
  5. Innowacja Employer Branding
  6. Film rekrutacyjny / wizerunkowy
  7. Strona/zakładka kariery / Landing page

Warunki uczestnictwa, regulamin i szablon zgłoszenia

Do konkursu można zgłaszać projekty employer brandingowe przeprowadzone w całości lub zakończone w okresie od maja 2018 roku do maja 2019 roku.

Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie do 10 maja 2019 r. wysłać zgłoszenie konkursowe na adres e-konkurs@hrminstitute.pl.

Projekty należy przesyłać w formie prezentacji PPT lub PDF, na wzorze dostępnym na stronie https://www.employerbrandingsummit.pl/konkurs-ebea/

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu zgłoszenia?

  1. Formalności. Należy podać dane kontaktowe dotyczące firmy i osoby kontaktowej z ramienia firmy. W formularzu należy także zaznaczyć kategorię, w której uczestnik zgłasza udział.
  2. Cel projektu/kampanii employer branding. Warto krótko opisać, przed jakim wyzwaniem stała firma zanim rozpoczęła kampanię/projekt. Jakie były cele biznesowe: wizerunkowe, rekrutacyjne czy inne. Czy projekt zrealizował założone cele? Jaki był wpływ projektu na działalność firmy?
  3. Opis i dokumentacja projektu/kampanii employer branding. Żeby jury mogło ocenić przebieg projektu/kampanii, należy go dobrze opisać, a także wskazać grupę targetową, do której kierowany był projekt/kampania. Wszelka dokumentacja w formie kreacji graficznych, filmów, zdjęć, copy, linków, screenów, materiałów PR pomaga. Warto pamiętać, żeby opisać te materiały -pokazanie jakiegoś zdjęcia bez opisu może nie być jasne dla jury.
  4. Badania podejmowane w celu przygotowania i realizacji projektu. Warto podać informację czy takowe były przeprowadzane, czy nie i dlaczego. Chodzi o badania zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne, ilościowe i jakościowe.
  5. Kanały komunikacji wykorzystywane w kampanii/projekcie. Warto opisać którymi kanałami (online, offline, social media, outdoor, wewnątrz firmowymi) firma komunikowała się z grupą targetową i dlaczego te kanały zostały wybrane.
  6. Wyniki liczbowe kampanii i mierniki sukcesu (KPI). Koniecznie należy opisać podsumowanie kampanii. Jakie osiągnięto wyniki (statystyki) vs założenia. Mowa zarówno o wskaźnikach employerbrandingowych (pozycje rankingowe, rozpoznawalność marki, liczba aplikacji itd.), ale również o wskaźnikach medialnych (zasięgi kampanii, liczba odsłon, liczba leadów itd.).
  7. Dobra rada na koniec, choć bardzo ważna. Warto pamiętać o tym, żeby opisując projekt jury zobaczyło odpowiedź, dlaczego firma realizowała dany projekt czy kampanię i czy efekty spełniły jej oczekiwania.

Jak zostaną wyłonieni zwycięzcy?

Zwycięzców wyłoni Jury, którego skład podany jest na stronie https://www.employerbrandingsummit.pl/konkurs-ebea/. Każdy juror wybiera swoich faworytów w każdej kategorii, a później w drodze debaty finalizowane są wyniki. W każdej kategorii może zostać wybrany zwycięzca i opcjonalnie 1-3 wyróżnienia.

Wyniki ogłoszone zostaną podczas Gali 5 czerwca 2019 w Warszawie.

Nagroda konkursowa

Zwycięzcy konkursu otrzymają wyjątkową, stworzoną specjalnie na tę okazję, statuetkę łucznika ze szkła. Wyróżnione firmy otrzymają pamiątkowe dyplomy oprawione w ramkę.

Zwycięzcy przedstawią krótką prezentację na temat nagrodzonego projektu.

Do zobaczenia na konferencji Employer Branding Summit i gali konkursu Employer Branding Excellence Award w dniu 5 czerwca 2019. Zarezerwujcie czas w kalendarzu!

 

www.ebsummit.pl

 

Anna Macnar

HRM Institute