Innowacja EB Konkurs EBEA
Pracownicy pomagają w stworzeniu swojej firmy: case study dmTECH Polska

Pracownicy pomagają w stworzeniu swojej firmy: case study dmTECH Polska

Czy pracownicy mogą pomagać w budowaniu swojego pracodawcy? W jaki sposób stworzyć społeczność przyszłych pracowników gotowych do transformacji? Case studies dmTECH Polska – polskiego oddziału niemieckiej spółki IT należącej do sieci drogerii dm to najlepszy przykład na to, że praca z danymi i budowanie społeczności powinny zawsze iść w parze.

Projekt Stwórz z nami dmTECH w Polsce otrzymał wyróżnienie w kategorii Innowacje w Emoloyer Brandingu, w ramach konkursu Employer Branding Excellence Awards 2024. To wyjątkowe wyróżnienie trafiło wiosną 2024 do organizacji, która w Polsce działa dopiero od 1 października 2023 roku. Jak to możliwe?

Tak naprawdę pracę nad budowaniem społeczności pracowników rozpoczęliśmy znacznie wcześniej, zimą 2022 roku od tego czasu w ramach projektu Stwórz z nami dmTECH w Polsce przyszli pracownicy spółki angażowali się w różne aspekty jej tworzenia. Najbardziej oczywistym były takie tematy jak marka pracodawcy, onboarding, czy rekrutacja. Dzięki temu udało nam się stworzyć np. proces wdrażania nowych osób do pracy, który z jednej strony jest komfortowy i partnerski, z drugiej spełnia międzynarodowe standardy, jakie panują w dmTECH – mówi Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy i komunikacji w dmTECH Polska.

pracownicy dmTECH

Trzy etapy do sukcesu

Projekt Stwórz z nami dmTECH składał się z trzech faz. W pierwszej, trwającej do jesieni 2022 roku, budowano community przyszłych pracowników, dano im także okazję do lepszej specyfiki grupy dm. Wówczas przyszli pracownicy polskiego oddziału spółki IT, należącej do drogerii dm, ko-kreowali różnego rodzaju procesy, które dotyczyły ich spółki. Działo się tak m.in. w obszarach rekrutacji, marki pracodawcy, onboardingu i wielu, wielu innych. Drugi etap projektu to czas między formalnym powstaniem spółki a jej startem operacyjnym. To czas wspólnej, partnerskiej pracy nad finalizacją procesów dmTECH Polska. W prace zaangażowani byli nie tylko też pracownicy, ale również eksperci z różnych spółek grupy dm w Polsce i Niemczech. Finał projektu to oficjalne otwarcie i start dmTECH w Polsce. Dokładnie 1 października 2023 spółka zatrudniła pierwszych pracowników. Zrealizowano zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną kampanię EB „dmTECH goes Poland”, w której zaprezentowano potencjał rozwoju w Polsce.

Co istotne, podziękowano także wszystkim zaangażowanym w ten projekt, m.in. organizując Opening Party w nowoczesnych wnętrzach Concordia Desgin we Wrocławiu. Zaangażowanych pracowników zaproszono m.in. do udziału w sesji zdjęciowej. Przedstawiciele teamu dmTECH Polska brali udział także w wielu wydarzeniach, m.in. Firmowym Rajdzie Rowerowym (na fot.).

pracownicy dmTECH

Skuteczność oznacza policzalność

Projekt Stwórz z nami dmTECH to także aktywności dostarczające wiedzy na temat społeczności pracowniczej. Od jesieni 2022 nieprzerwanie przez kwartał wykonywane są badania Employee Experience (udział w nich to poziom średnio 96-100% pracowników), które dostarczają nie tylko wiedzy w zakresie opinii pracowników czy ich potrzeb. Udzielany feedback pomaga także zespołowi zarządzającemu dmTECH Polska podejmować decyzje, czy priorytetyzować zaplanowane działania. Dzięki projektowi stworzono także badania na etapie rekrutacji (candidate experience oraz hiring manager i recruitment experience), onboardingu oraz offboardingu. Dzięki temu dmTECH Polska posiada kompleksową i ustandaryzowaną informację na temat wszystkich kluczowych procesów z obszaru People. Ich właścicielem biznesowym jest zespół marki pracodawcy.

pracownicy dmTECH

dmTECH: tu liczy się człowiek

Jednym z filarów kultury organizacyjnej grupy dm, w której skład wchodzi dmTECH, jest koncentracja na człowieku jako centralnym punkcie uwagi.

Dlatego zaangażowanie pracowników w proces tworzenia ich przyszłej organizacji było dla nas oczywiste. Przez prawie 1,5 roku przed oficjalnym startem zbudowaliśmy ekosystem całej organizacji, który obejmował nie tylko działania Employee Experience ale tworzyły również ramy wielu rozwiązań biznesowych, które funkcjonują. Ten projekt był dla nas również punktem wyjścia do różnego rodzaju aktywności, które kontynuujemy w ramach działań business as usual – mówi Adam Piwek, który odpowiada za markę pracodawcy dmTECH w Polsce.

pracownicy dmTECh

Przedstawiciele dmTECH Polska w swojej aplikacji napisali, że tym projektem chcą pokazać, iż angażowanie pracowników w procesy zmian organizacyjnych powinno być normą. Nie zaś wybitnym przykładem. Kultura dialogu, zaufanie, wsłuchiwanie się w potrzeby interesariuszy, jakimi w każdej organizacji są pracownicy (niezależnie od prawnej formy współpracy) powinny stać się standardem każdej organizacji. Zarządzanie zmianą wymaga bardzo często podejmowanie wielu decyzji. Z pomocą zaangażowanych pracowników można podejmować je w sposób nie tylko bardziej partnerski, ale także z korzyścią zarówno dla klientów, pracowników i partnerów biznesowych przedsiębiorstwa.

dmTECH to ponad 1300 ekspertek i ekspertów

dmTECH dziś to ponad 1 300 ekspertek i ekspertów z wielu krajów. Pracują nad różnymi obszarami technologii, e-commerce, systemów ERP, Business Intelligence czy analiz. Codziennie tworzone i ulepszane są rozwiązana z myślą o klientach, pracownikach i partnerach biznesowych drogerii dm w 14 krajach Europy. Aktualnie dmTECH Polska to około 50 osób. W ciągu kilku lat spółka zamierza zatrudnić na polskim rynku około 300 pracowników pracujących zdalnie bądź hybrydowo z Wrocławia

Autor: dmTech


Projekt zdobył wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024 w kategorii innowacja. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.