Kampania online Konkurs EBEA
Wbijaj na staż do Lidla! Kampania stażowa 2023 Lidl Polska

Wbijaj na staż do Lidla! Kampania stażowa 2023 Lidl Polska

„The Lidl Way to Career” to program stażowy w Lidl Polska, który od 12 lat cieszy się zainteresowaniem osób studiujących i absolwentów. Wielu z nich potem pracuje i rozwija swoją karierę w Lidlu, tak jak Ania i Marcin – twarze zeszłorocznej kampanii „Wbijaj na staż do Lidla”. W ubiegłym roku program stażowy zyskał nowy logotyp, key visual i nowe hasło. Czy młodzi „wbijali na staż do Lidla”? Wątpliwości rozwiewają dane: ponad 19 mln wyświetleń kampanii online oraz rekordowa liczba aplikacji na staże w 2023 r.

Od lat program „The Lidl Way to Career” jest doskonale rozpoznawalny przez młode osoby. Co roku jednak zespół Lidla wprowadza nowe rozwiązania i ulepszenia, żeby propozycja stażu była jeszcze bardziej atrakcyjna dla osób studiujących. Także dla tych, którzy studia właśnie ukończyli. Wśród zeszłorocznych wyzwań znalazły się m.in.: skuteczne przeprowadzenie ogólnopolskiej rekrutacji stażowej oraz zmiana key visual i logotypu programu. Kampanii towarzyszyło hasło „Wbijaj na staż do Lidla!”. Jej nośnikami były m.in. social media, online digital, outdoor i prasa online. W sumie wszystkie działania uzyskały ponad 19 mln wyświetleń. Przełożyło się to na liczbę aplikacji na staż, która wzrosła rok do roku aż o 218%! Sukces ma konkretny wymiar – w konkursie EBEA 2023 program zdobył wyróżnienie w kategorii kampania online.

Przyszli na staż i zostali na lata

To ogromne przedsięwzięcie, do którego zawsze przygotowujemy się przez kilka miesięcy, stanowi rodzaj benchmarku dla całej aktywności naszej organizacji na polu rekrutacji. Na bardzo wymagającym rynku retail angażujemy do tego wyzwania profesjonalny, wyjątkowy zespół stanowiący połączenie teorii i praktyki, składający się także po części z byłych stażystów i stażystek, którzy podjęli pracę w różnych działach Lidla. Nasz program stanowi doskonałą ilustrację łacińskiej maksymy: verba docent, exempla trahunt – słowa uczą, przykłady kształcą – mówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych Lidl Polska.

Twarzami zeszłorocznej kampanii „The Lidl Way to Career” byli: Ania – dziś Specjalistka ds. Szkoleń i Programów Rozwojowych oraz Marcin – Specjalista ds. Dyspozycji Towaru, którzy jako stażyści brali udział w poprzednich edycjach programu. Stażystek i stażystów, którzy dziś pracują i rozwijają się w Lidlu jest więcej.

staż w lidlu

Sprzedaż, marketing, a może HR?

„The Lidl Way to Career” to wyjątkowa dawka wiedzy połączonej z praktyką oraz atrakcyjnym wynagrodzeniem. Staż trwa trzy miesiące, od początku lipca do końca września. Lidl zatrudnia stażystów w centrali w Jankowicach koło Poznania oraz w regionalnych biurach sprzedaży Lidla w całej Polsce. Firma gwarantuje realizację własnego projektu i rozwój w jednym z wielu obszarów, takich jak m.in. marketing, IT, sprzedaż czy HR. Każdy stażysta i stażystka mają możliwość realizacji samodzielnego projektu, który przygotowują przy wsparciu opiekuna merytorycznego. Lidl zaprasza na staż studentki i studentów wszystkich specjalizacji oraz absolwentów, którzy nie ukończyli 30 lat, ale chcą się rozwijać, poznawać nowych ludzi i zyskać doświadczenia zawodowe.

Program daje realną pomoc studentkom i studentom na rynku pracy, bo Lidl jest dużą międzynarodową firmą, która pozwala rozwinąć kompetencje nabyte podczas studiów. Co roku dajemy możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego, znajomości lub, co jest chyba najtrudniejsze z perspektywy studenta, wejścia na rynek pracy. Przed osobami na stażu otwierają się nowe perspektywy, ale przede wszystkim, czekają realne wyzwania. Na stażu można przekonać się, czy studia nie rozmijają się z oczekiwaniami i rzeczywistością, czy może lepiej spróbować odnaleźć się w innym obszarze – wyjaśnia Przemysław Mendyka, st. specjalista ds. rekrutacji w Lidl Polska.

Rekordowe efekty „The Lidl Way to Career”

Kreatywna koncepcja, chwytliwe hasła, razem z różnorodną grafiką przyniosły rekordowe wyniki kampanii online. Wszystkie działania uzyskały ponad 19 mln wyświetleń. Ponad 11,5 mln wyświetleń było efektem kampanii online digital. Kampanie banerowe, social media i GDN we współpracy z popularnym dostawcą jobboardów dały zasięg ponad 4 mln. A promocja prelekcji stażowej, w ramach wydarzenia „Nice to Lidl You”, przełożyła się na ponad 130 tys. wyświetleń. Efektywna była także współpraca z prasą online, 26 publikacji prasowych przełożyło się na blisko 0,5 mln wyświetleń. Dodatkowo informacje o kampanii wsparte były komunikacją w gazetkach online i newsletterze Lidla oraz komunikacją wewnętrzną sieci.

Kampanię online wspierały także działania OOH: Citylighty, Clean Grafitti w Poznaniu oraz nośniki w sklepach Lidla. Do sukcesu kampanii stażowej w 2023 r. przyczyniła się też współpraca z Politechniką Poznańską, Uniwersytetem Adama Mickiewicza i Collegium da Vinci.

Więcej informacji o programie „The Lidl Way to Career” znajdziecie na stronie https://kariera.lidl.pl/studenci-i-absolwenci/staz

Lidl Polska


Projekt zdobył wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2023 w kategorii kampania online. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.