BGK to nie bank, jak każdy inny. Bo czy praca w zwykłym banku da Ci możliwość realnego wpływu na rozwój naszego kraju i współtworzenia lepszej rzeczywistości dla milionów ludzi? Dlatego też myśląc nad założeniami kampanii wizerunkowej jako pracodawcy chcieliśmy uczynić ją równie niezwykłą.
Jako instytucja państwowa łączymy w sobie stabilność i bezpieczeństwo zatrudnienia – ogromny atut w oczach doświadczonych specjalistów niezależnie od branży. Jednakże czy to sprawia, że nie obserwujemy trendów i nie wdrażamy nowoczesnych technologii? Nic bardziej mylnego 😊 Od wielu lat czerpiemy i wdrażamy takie rozwiązania jak automatyzacja, robotyzacja, AR czy VR.
Jednakże na początku było Employee Value Proposition, które to badanie w 2020 roku przeprowadził dla nas Employer Branding Institute. To połączenie unikalnej oferty firmy jako pracodawcy oraz sposobu jej komunikacji.
4 filary EVP naszego banku to:
- Wyższy sens pracy – BGK to nie jest zwykły bank, ale instytucja wspierająca zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy Polski. Praca każdego pracownika BGK przyczynia się do poprawy jakości życia Polaków i rozwoju gospodarczego Polski, dlatego to aspekt, który zdecydowanie wyróżnia BGK na tle konkurencji i który stał się jednym z najważniejszych elementów nowego EVP.
- Radość z codzienności – to społeczność, którą tworzą pracownicy BGK. Bank inwestuje w długofalowe relacje międzyludzkie, zapewnia wymianę wiedzy, wsparcie i doskonałą atmosferę. Pozwala to cieszyć się codziennością w pracy i realizować zamierzone cele w atmosferze pełnej wsparcia.
- Bezpieczeństwo – to właśnie stabilność zatrudnienia i perspektywy rozwoju, które BGK oferuje swoim pracownikom. W dobie niepewności gospodarczej i szybkich zmian na rynku pracy, stabilność zatrudnienia i wsparcie w losowych sytuacjach, przy jednoczesnych zachowaniu work-life balance jest wartością szczególnie cenioną.
- Nowoczesne technologie – BGK, mimo swojej historycznej roli i tradycji, nieustannie inwestuje w rozwój technologiczny, aby sprostać wyzwaniom przyszłości. Pracownicy mają szansę korzystać z nowoczesnych technologii.
Mając założenia strategiczne Employer Branding Institute wraz z zespołem projektowym BGK zajął się przygotowaniem nowej linii komunikacji. Cele, które sobie założyliśmy to:
- Podkreślenie unikalnego charakteru pracy w BGK i zwiększenie rozpoznawalności oraz atrakcyjności banku jako pracodawcy;
- pozycjonowanie BGK jako nowoczesnego miejsca – celem było zaprezentowanie BGK jako innowacyjnego i dynamicznego pracodawcy, korzystającego z najnowszych technologii, zwłaszcza narzędzi AI;
- zwiększenie liczby aplikacji kandydatów w poszukiwanym profilu;
- prowadzenie spójnej komunikacji zewnętrznej – jednolity przekaz we wszystkich kanałach komunikacji;
- aktywacja EVP w kanałach zewnętrznych – nowa linia komunikacji musi skutecznie wdrożyć i promować nowe Employee Value Proposition.
Nowe hasło
Na podstawie EVP, Person i celów strategii EB stworzyliśmy hasło oraz identyfikację graficzną nowej linii – „Odkryj swoje przeZNACZENIE”. Nasz koncept podkreśla misję i zaangażowanie w najnowsze trendy i technologie, które są obecne w BGK, oraz wpływ pracowników na krajowe inwestycje społeczno-gospodarcze.
Kolejnym etapem było przekucie założeń na praktykę. Dlatego też zrealizowaliśmy sesję zdjęciową dla grupy pracowników wyłonionej w wewnętrznym konkursie. Uzyskany materiał został przerobiony z użyciem narzędzi AI do modyfikacji obrazu.
Sesja zdjęciowa zintegrowana z AI
Dzięki Midjourney i Photoshop zintegrowanym z AI, możliwe było szybkie i efektywne generowanie różnorodnych materiałów graficznych. Nie wszystkie efekty od razu nas satysfakcjonowały. Materiały były opracowywane pod koniec 2023 roku kiedy Midjourney bazował jeszcze na poprzednich parametrach „-cw”, które nie zawsze potrafiły odpowiednio uchwycić podobieństwa przerobionej grafiki z oryginalnym zdjęciem. Dla Employer Branding Institute oznaczało to konieczność wygenerowania większej liczby grafik, aby znaleźć tą idealną, lecz koniec końców zawsze się to udawało. A tym samym mogliśmy zaoszczędzić czas pracowników, który musieliby uczestniczyć w wielogodzinnych sesjach zdjęciowych.
Wideo wizerunkowe i AI
Wideo nagrywane było w ciągu jednego dnia w biurze BGK. Następnie zmontowane zostały 3 osobne klipy pokazujące obraz pracy w naszym banku z perspektywy 3 person, zdefiniowanych na etapie tworzenia EVP: Zespołowej Zetki, Doświadczonego Specjalisty i Tech Talentu.
Na tym etapie skorzystaliśmy z narzędzia AI do wygenerowania głosu lektora. Jednocześnie chcieliśmy uniknąć zbytniego angażowania czasowego pracowników. Dlatego też zdecydowaliśmy się na pobranie kilkuminutowej próbki głosu od pracowników – reprezentantów poszczególnych person. Następnie poddaliśmy modyfikacji AI „text-to-speech”, dzięki czemu uzyskaliśmy głosy 3 lektorów-pracowników, zgodny z finalnym scenariuszem.
Tym samym, uzyskaliśmy je bez dużego zaangażowania czasowego pracowników, a także zyskaliśmy możliwość dowolnej liczby zmian w scenariuszu!
Narzędzie, na które zdecydował się Employer Branding Institute to ElevenLabs, które świetnie poradziło sobie z tym zadaniem. Nie zawsze oczywiście próbki głosy wychodziły perfekcyjnie ale finalnie uzyskaliśmy zadowalający efekt.
Zrealizowane wideo są dostępne na kanale YouTube BGK a grafiki na przykład na stronie kariery BGK
- Zespołowa Zetka: https://www.youtube.com/watch?v=vPVuAKbZ2j8&list=PLetm7_p_9vDQZxM_nXyNdYGkOC-yeX1Fa
- Doświadczona Specjalistka:
Kanały komunikacji
Grafiki i wideo zostały umieszczone we wszystkich kluczowych kanałach komunikacji. Employer Branding Institute opracował dla nas wszystkie potrzebne formaty i treści:
- Przygotowaliśmy komunikaty rekrutacyjne dla kandydatów zgodne z KV w systemie ATS
- Opracowaliśmy odświeżone layouty ogłoszeń o pracę oraz profile pracodawcy na LinkedIn i pl
- Odświeżyliśmy stronę www
- Przeprowadziliśmy kampanię online na Facebooku, LinkedIn, YouTube oraz GDN
- Przeprowadziliśmy kampanię offline – bilboardy w kluczowych stacjach metra w Warszawie
W wyniku przeprowadzonej kampanii:
- Zwiększyliśmy liczbę użytkowników w zakładce kariera o ok 20%!
- Zrealizowaliśmy zakładane cele kampanii bazującej na koncepcie z wykorzystaniem AI, między innymi: 4 717 494 odsłon kampanii i dotarcie do 1 218 343 unikalnych użytkowników
- Zwiększyliśmy liczbę aplikacji ze strony kariery o 213,5%!
Kampania employer brandingowa Banku Gospodarstwa Krajowego i Employer Branding Institute z wykorzystaniem sztucznej inteligencji stanowi doskonały przykład połączenia wykorzystania najnowszych trendów w tym technologicznych z budowaniem wizerunku pracodawcy bazującego na stabilizacji i bezpieczeństwie.
Autor:
Bank Gospodarstwa krajowego
Projekt zdobył wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024 w kategorii Innowacja EB. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.