Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?
W czasie szkolenia poznasz na konkretnych przykładach, jak na każdym etapie kontaktu z kandydatami i pracownikami budować
markę pracodawcy. Nauczysz się liczyć koszty utraty pracowników, a także mierzyć efektywność działań wewnętrznych. kosztuje rezygnacja pracownika z pracy. Program szkolenia jest tak ułożony, żeby już po powrocie ze szkolenia móc działać w firmie.
Podczas szkolenia dowiesz się m.in., jak:
- w sposób efektywny komunikować się z pracownikami.
- wykorzystać poszczególne elementy cyklu życia pracownika w firmie do budowania marki pracodawcy (rekrutacja, onboarding, angażowanie, motywowanie, program ambasadorski, systemy referencyjne, exit interview, program alumni itp.)
- stworzyć plan aktywności działań wewnętrznych na 12 miesięcy.
- mierzyć efektywność wewnętrznych działań EB.
- Szkolenie kierujemy przede wszystkim do osób związanych z employer brandingiem, HR, rekrutacją, administracją, zarządzaniem w organizacji, komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną firm.
Ramowy harmonogram szkolenia
Zarządzanie strategiczne marką pracodawcy a strategia biznesowa firmy.
- Trendy i wyzwania rynku.
Planowanie strategii employer brandngowej w 12 krokach (cz.1)
- Badania i narzędzia wspierające opracowanie strategii EB.
- Strategiczna analiza wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego organizacji.
- Definiowanie grup docelowych dla organizacji.
- Doświadczenie pracowników i kandydatów.
- Analiza i stały monitoring konkurencji.
- Planowanie strategii employer brandngowej w 12 krokach (cz.2)
- Czynniki wpływające na atrakcyjność i wartość marki.
- Employer Value Proposition – EVP – komunikowanie korzyści zatrudnienia.
- Internal branding – proces kształtowania wizerunku wewnątrz organizacji.
- Komunikacja wewnętrzna w utrzymywaniu najlepszych pracowników.
- Znaczenie wewnętrznych ambasadorów marki pracodawcy.
- Planowanie employer brandingowych działań wewnątrz firmy.
Planowanie strategii employer brandngowej w 12 krokach (cz.3)
- External branding – proces kształtowania wizerunku na zewnątrz organizacji.
- Siła strony korporacyjnej i elementy wizerunku pracodawcy.
- Kampanie wizerunkowe online i offline.
- Marketing rekrutacyjny a grupa docelowa.
- Planowanie zewnętrznej strategii komunikacji krok po kroku.
Narzędzia komunikacji w employer brandingu | Mierzenie skuteczności
- Strategia komunikacji EB dla poszczególnych grup targetowych
- Kluczowe kanały komunikacji z talentami
- Dobór narzędzi komunikacji (on-line i offline) w employer brandingu do grupy docelowej.
- Analiza skuteczności kanałów komunikacyjnych i raportowanie.
- Mobilne narzędzia employer brandingowe.
- Efektywność działań employer brandingowych: zwrot z inwestycji, KPI, ROI.
Zakończenie
- Analiza ciekawych case studies z Polski i Europy.
- Pytania i odpowiedzi.