Już po raz dziesiąty zapraszamy do udziału w konkursie Employer Branding Excellence Awards. Mamy nadzieję, że już szykujecie zgłoszenia konkursowe dotyczące realizowanych w ciągu ostatniego roku projektów. A może ciągle zastanawiacie się, czy warto brać w nim udział i tracić czas na przygotowanie zgłoszenia? Jakie korzyści daje udział w tego rodzaju przedsięwzięciach? Wg nas jest ich całkiem sporo i są bardzo konkretne.
1. Szansa na zaprezentowanie projektów szerszej publiczności
Mogłoby się wydawać, że w konkursach startują tylko duże firmy, które dysponują ogromnymi budżetami i mają możliwości przebicia się ze swoimi projektami i dotarcia do szerokiej publiczności. Jak pokazuje praktyka ostatnich lat fantastyczne projekty employer brandingowe robią również małe firmy, dysponujące znacznie mniejszymi środkami. A to, że są skierowane do mniejszej ilości osób wcale nie umniejsza ich rangi, pomysłowości i efektywności. Gdyby nie udział w konkursach branża nie dowiedziałaby się o wielu projektowych perełkach. Warto się pochwalić świetnymi pomysłami!
2. Wzmocnienie rangi Waszych działań wewnątrz firmy i morale zespołu
Budowanie marki pracodawcy wymaga kreatywności, znajomości trendów, najnowszych technologii i oczekiwań kandydatów. Trzeba zaplanować działania i cele strategiczne, wynegocjować budżet, a później zrealizować i „dowieźć” zaplanowane efekty. To wszystko wymaga ogromnego nakładu pracy, która być może nie jest wewnątrz firmy dostrzegana. Nagroda w konkursie daje potwierdzenie, że prowadzone działania mają sens i motywację do dalszej pracy. Wygrana, którą odpowiednio zakomunikujecie wewnątrz firmy sprawia, że zespół czuje się doceniony i dumny ze swojej pracy. A nic tak nie zachęca do dalszej pracy i nie wzmacnia kreatywności, jak poczucie, że to co się robi ma sens i jest doceniane przez innych.
3. Pokazanie osobom decyzyjnym w firmie, że to co robicie ma sens i jest zauważane w branży
Nic tak nie przekonuje osób z biznesu, jak konkretne liczby, fakty i efekty. Nagroda w konkursie jest obiektywnym potwierdzeniem, że Wasze działania są dobre i wyróżniają się na tle innych (w tym konkurencji). To konkretny sygnał dla osób, które decydują o wysokości budżetu, że warto inwestować w Wasze projekty i szansa na pozyskanie większego budżetu na kolejne działania.
4. Otrzymanie informacji zwrotnej na temat prowadzonych projektów
Na pewno wiecie, że to co robicie jest dobre, bo przecież to Wasze wychuchane i dopieszczone pomysły. Dobrze jest jednak znaleźć potwierdzenie tego poczucia w obiektywnej opinii zewnętrznego eksperta, który wskaże mocne i słabe strony projektu. Nagrodzone projekty są ciekawym tematem dla osób zajmujących się employer brandingiem, dlatego na blogach i w prasie branżowej można znaleźć opisy dobrych praktyk i komentarze ekspertów. Może następny artykuł będzie właśnie o Waszym projekcie?
5. Przyjrzenie się projektowi i wyciągnięcie wniosków na przyszłość
Przygotowanie pracy konkursowej wymaga dokładnego przyjrzenia się podejmowanym działaniom i podsumowania ich krok po kroku. To dobra okazja, żeby się zastanowić, co się sprawdziło, a co można było zrobić lepiej. Takie uważne przyjrzenie się projektowi z lotu ptaka, na co być może w nawale spraw nie macie czasu, pozwala na eliminowanie błędów i rozwój. Dzięki temu każdy następny projekt będzie jeszcze lepszy.
6. Możliwość porównania swoich projektów z tymi realizowanymi przez inne firmy
Być może zastanawiacie się, czy projekt, który zrealizowaliście jest wystarczająco dobry, żeby się nim chwalić. KAŻDY projekt, który przynosi efekty, jest dobry oraz zasługuje na pokazanie światu i zebranie pozytywnego feedbacku. Czasem słyszę na szkoleniach, że jakaś firma dostała nagrodę, a my robimy takie same albo nawet lepsze projekty i nikt nas nie chwali. No właśnie! Skąd świat ma się dowiedzieć o Waszych projektach, jeśli sami o nich nie opowiecie? Dlatego zachęcamy do zgłaszania się do konkursu – to świetna okazja do tego, żeby porównać Wasze działania z innymi. Warto przy tym pamiętać, że w konkursie zwycięzca może być tylko jeden (czasem dwóch), ale to nie umniejsza wartości pozostałych projektów.
7. Pozyskanie inspiracji do dalszych działań i inspirowanie innych
Bardzo często słyszymy po gali konkursu, że wychodzicie z niej z głową pełną pomysłów do dalszych działań. To jeden z głównych celów naszego konkursu – pokazanie, jak wiele ciekawych projektów realizują pracodawcy i zainspirowanie innych. Dzięki temu na rynku jest coraz więcej pracodawców, którzy przykładają uwagę do działań employerbrandingowych, a to nas bardzo cieszy. To, co jest ogromną wartością dodaną w naszym konkursie, to dzielenie się wiedzą przez nagrodzonych. Zwycięzcy każdej kategorii mają w czasie gali kilka minut na opowiedzenie o nagrodzonym projekcie. Z jakiego punku startowali, z czym się zmagali w trakcie realizacji, z jakich narzędzi korzystali i jakie efekty przyniosły działania. To moment, na który czekają uczestnicy konferencji EB Summit z niecierpliwością.
8. Pokazanie potencjalnym kandydatom, że firmie dba się o ludzi
Kandydaci zanim zaaplikują do firmy sprawdzają informacje o niej, często w kilku źródłach. Otrzymane nagrody i wyróżnienia w konkursach HR-owych czy EB-owych dają kandydatom jasny sygnał, że w tej firmie przykłąda się dużo uwagi do ludzi i ich potrzeb. Warto pokazywać, że działania podejmowane przez firmę są doceniane przez specjalistów, bo dla wielu kandydatów może to być ta kropla, która przeważy na korzyść danego pracodawcy. A jak wiadomo, posiadanie utalentowanych pracowników w firmie przekłada się na budowanie przewagi konkurencyjnej i wzrost zyskowności.
9. Możliwość pochwalenia się przed klientami tym, co firma robi dla pracowników
Coraz częściej dokonując wyborów konsumenckich czy biznesowych, zwracamy uwagę na to, jak w firmie traktowani są pracownicy. Jeśli sami prowadzimy firmę w sposób etyczny, a hasło „ludzie są naszą największa wartością” nie jest dla nas pustym sloganem, tylko tym, czym się kierujemy w biznesie, to z takimi firmami chcemy również pracować. Warto więc korzystać z metod wypracowanych przez działy marketingu i chwalić się nie tylko wielkością sprzedaży czy osiągnięciami biznesowymi, ale także marką pracodawcy.
10. Przyciąganie klientów do Agencji
W przypadku agencji realizującej projekty dla pracodawców sprawa jest oczywista – nagroda w konkursie potwierdza, że robicie świetną robotę, a to przyciąga kolejnych klientów. To fakt, który nie wymaga dłuższego komentarza.
Pora na Twój ruch
Mam nadzieję, że już nie masz wątpliwości, że warto pochwalić się dobrą robotą i dać się docenić. Na naszym blogu znajdziesz informacje o nagrodzonych w ubiegłych latach projektach i opisy nagrodzonych projektów. Zajrzyj koniecznie, a potem zabierz się za zgłoszenie własnych projektów do konkursu.
Pora na Twój ruch! Czekamy na Twój projekt!
Kategorie konkursowe EBEA 2022
W tym roku projekty można zgłaszać w ośmiu kategoriach:
- Strategia employer branding do 100 tys.
- Strategia employer branding pow. 100 tys.
- Kampania internetowa
- Kampania offline
- Wewnętrzna kampania wizerunkowa
- Innowacja employer branding
- Film rekrutacyjny / wizerunkowy
- Strona / zakładka kariery / landing page
- 9. Kreacja graficzna (key visual) NOWOŚĆ
Zgłoszenia do konkursu przyjmujemy do 7 maja 2022 roku. Wszystkie informacje na temat konkursu znajdziecie na stronie https://www.employerbrandingsummit.pl/konkurs-ebea.
Zwycięzców poznamy w czasie jubileuszowej Gali EBEA 2022, która będzie miała miejsce w czasie konferencji EB Summit 2021 już 9 czerwca 2022 roku.
Zapraszamy do udziału w konkursie!
Julia Bojanowska
HRM Institute
One thought on “10 korzyści z udziału w konkursie Employer Branding Excellence Awards”