Dobre praktyki EB Book
Priorytetem jest człowiek. Za nim idą sukcesy biznesowe

Priorytetem jest człowiek. Za nim idą sukcesy biznesowe

Ostatnie 3 lata to czas dynamicznych zmian w kulturze firmowej większości pracodawców. Capgemini Polska, od lat uznając dbałość o pracownika za jeden ze swoich priorytetów, świetnie odnajduje się na współczesnym rynku pracy.

Zmiany wdrożone w wyniku pandemii sprawiły, że elastyczne podejście do pracy stało się codziennością. Ten trudny czas jeszcze bardziej uświadomił nam, jak ważne jest dbanie o dobre samopoczucie – zarówno fizyczne, jak i psychiczne.

Obecnie oczywiste jest, że sukces firmy to balans pomiędzy spełnianiem oczekiwań biznesowych a dbałością o dobrostan zespołu. Przykładowo Capgemini od lat udostępnia pracownikom webinary m.in. z psychologiem, dietetykiem czy fizjoterapeutą, którzy dzielą się wiedzą na temat zachowania równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Z kolei wysoki poziom zaangażowania firmy w budowę różnorodnego środowiska pracy potwierdzają globalne certyfikaty EDGE Assess i EDGEplus.

Istotnym elementem wsparcia wszystkich osób zatrudnionych w Capgemini jest zapewnianie szerokich możliwości rozwoju. Skala działań firmy pozwala każdemu, niezależnie od stopnia rozwoju kariery, znaleźć swoje miejsce. Szerokie spektrum usług i produktów, które oferujemy klientom z całego świata, pozwala pracować w różnych rolach, zajmować się tematami najbliższymi zainteresowaniom oraz wprowadzać zmiany na swojej ścieżce zawodowej.

Capgemini znaczy rozwój

Artur Kmiecik CapgeminiArtur Kmiecik, Head of Cloud and Data Services w Capgemini Polska

Dołączyłem do polskiego oddziału Capgemini w 2006 r. Przez ten czas firma zmieniła się i rozkwitła. Kiedy zaczynałem, Capgemini zatrudniało 58 tys. osób na całym świecie, a dziś jest nas już ponad 350 tys. Nie zmieniła się za to najważniejsza wartość: priorytetem pozostał człowiek (jego rozwój i wpływ na organizację). Wszystko, co oferujemy klientom, opiera się na ludziach – bez nich sukcesy biznesowe nie są możliwe.

Dla mnie osobiście najważniejsze jest zapewnianie wszystkim dopasowanej do nich ścieżki rozwoju. Sam lubię zmiany i co dwa–trzy lata potrzebuję nowej osi zainteresowań. Praca nie może stać się rutyną, jeśli chcemy wciąż się nią cieszyć i pasjonować. Z moimi zespołami jestem w codziennym kontakcie. Na bieżąco pytam o satysfakcję z pracy i wspólnie zastanawiamy się, co zrobić, aby rosła. Dla mnie to fascynujące doświadczenie, tym bardziej że pracuję z ludźmi pochodzącymi z wielu krajów. Mają oni różne zainteresowania, wyznają różne religie i różne systemy wartości. Efekty pracy mojej i moich kolegów lepiej trafiają w potrzeby naszych klientów, gdy korzystam z doświadczeń i opinii innych, którzy często mają odmienny punkt widzenia.

Capgemini to wachlarz możliwości

Kaja Robaszynska, Capgemini Kaja Robaszyńska, Head of Intelligent Automation Practice Operations EMEA w Capgemini Polska

Capgemini dostarcza usługi dzięki zespołom zlokalizowanym na całym świecie, więc umiejętność tworzenia relacji na odległość mamy opanowaną do perfekcji i wykorzystujemy ją w hybrydowym modelu pracy. Ludzie i relacje między nimi to nasz fundament. Dzięki stale rodzącym się „przyjaźniom biznesowym” możemy rozwijać swoje kariery, zmieniać zainteresowania zawodowe i – co dla mnie bardzo istotne – mieć wpływ na firmę.

Capgemini to miejsce dla aktywnych – jeśli chcesz się angażować, twój głos zostanie usłyszany. Widzę to na co dzień, działając w ramach naszych społeczności zawodowych, czyli tzw. communities. M.in. one pomogły mi w rozwoju zarówno na ścieżce eksperckiej, jak i menedżerskiej. Możliwości rozwoju wewnątrz firmy sprawiają, że wiele osób zostaje z nami na długo. Ja rozwijam swoją karierę w Capgemini już od ponad 10 lat.

Zajrzyj na stronę capgemini.com/pl-pl/kariera/ i aplikuj!

Artykuł został opublikowany w publikacji EB Book 2023. Cały przewodnik w formacie PDF pobierzesz tutaj