Konkurs EBEA Zakładka kariera
Strona kariery Leroy Merlin – wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom kandydatów

Strona kariery Leroy Merlin – wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom kandydatów

Jaka powinna być strona kariery Leroy Merlin? To pytanie padało wielokrotnie w grupie projektowej odpowiedzialnej za jej powstanie. Od samego początku głównym założeniem było zbudowanie strony, która będzie zapewniać możliwie najlepsze doświadczenia kandydatów. 

Zaprojektowanie strony w zupełnie nowej odsłonie dało możliwość kompleksowego podejścia z postawieniem na nowoczesność, funkcjonalność, spójność z marką produktową oraz nieszablonowy przekaz. Tworzenie jej w duchu Human 2 Human przy wykorzystaniu najnowszych technologii oraz metody Design Thinking bardzo szybko zaowocowało bardzo dobrymi wskaźnikami analitycznymi. Co więcej fundamentem strony zostali Ambasadorzy, dzięki którym udało się pokazać jak naprawdę pracuje się w Leroy Merlin.

Co zrobiliśmy, by zrozumieć prawdziwe potrzeby kandydatów?

Grupa projektowa skorzystała z metodyki Double Diamond, która pozwoliła przeprowadzić szczegółową analizę prowadzącą do odkrycia najbardziej trafnych i innowacyjnych rozwiązań. Jednocześnie został przeprowadzony wszechstronny research w celu zrozumienia potrzeb użytkowników. Wykorzystaliśmy pełne spektrum możliwości badawczych – od wniosków z badań dostarczonych przez KANTAR Polska, wywiadów z pracownikami po serię warsztatów wewnętrznych. Na podstawie zgromadzonych danych zdefiniowaliśmy cele projektu, określiliśmy priorytety oraz sprofilowaliśmy docelowych użytkowników serwisu. Z sukcesem!

 Do czego dążyliśmy projektując stronę od podstaw?

Priorytetem podczas projektowania serwisu karierowego było zadbanie o jego atrakcyjność dla kandydatów i dostarczenie im możliwie jak najwięcej informacji na temat pracy w Leroy Merlin. Kluczowi tutaj byli  Ambasadorzy  Leroy Merlin. Postawiliśmy maksymalnie na autentyczność przekazu oraz sprostanie potrzebom grup docelowych. Poza podstawowymi  informacjami dotyczącymi ofert pracy i interaktywną wyszukiwarką,  pokazaliśmy dowody na to, że Leroy Merlin to stabilny i atrakcyjny pracodawca. Wszystkie te elementy strony miały wzmocnić Candidate Journey. Zaczynając od świadomości, poprzez fazę rozważania i finalnie preferowanie Leroy Merlin jako pracodawcy z wyboru.

Jak zaprojektowaliśmy ścieżkę kandydata, by zakończyła się aplikacją?

Do całego procesu podeszliśmy w duchu UCD czyli projektowania zorientowanego na użytkownika. Dla każdej z 3 grup docelowych, tj. kandydatów do pracy w sklepie, centrali oraz na staże i praktyki, stworzyliśmy osobną zakładkę o odmiennych strukturach. Wszystko po to, aby szybko doprowadzić użytkownika do istotnych dla niego informacji, a w efekcie do formularza aplikacyjnego.

strona kariery Leroy Merlin

Poszukujący pracy chcą wiedzieć więcej o wartościach organizacji, możliwościach rozwoju i zespole. Najlepiej mogli opowiedzieć o tym ci, którzy już są w Ekipie Leroy Merlin. Ambasadorzy nakręcili krótkie selfie-viedo, w których opowiedzieli dlaczego lubią pracować w naszej firmie. Dostęp do sekcji możliwy jest z poziomu każdej podstrony, dzięki buttonowi “Sprawdź, co u naszej Ekipy”, stale podążającym za użytkownikiem.

By ścieżka każdego użytkownika była komfortowa i zakończona sukcesem, zadbaliśmy o dobrą nawigację. Szybkość, intuicyjność oraz zastosowane rozwiązania One-Click-Apply pozwalają na płynne poruszanie się po stronie, łatwe znalezienie oferty pracy oraz aplikację za pomocą jednym kliknięciem.

Pamiętając o preferencjach użytkowników, kierowaliśmy się trendem mobile first. Serwis karierowy Leroy Merlin jest w pełni przyjazny w wersji mobilnej. Pod palcem umieściliśmy sticky menu,  aby użytkownik mógł szybko przełączać się między interesującymi go podstronami.

Sercem serwisu jest wyszukiwarka ofert pracy. Została zaprojektowana w taki sposób, aby wyszukiwanie było możliwe precyzyjne i odpowiadające na potrzeby kandydatów. Moduł wyszukiwarki osadzony jest w kluczowym miejscach serwisu i jest zintegrowany z system ATS. Potencjalny kandydat ma możliwość wyszukania interesującego go oferty poprzez wypełnienie pól lub korzystając z interaktywnej mapy.

strona kariery Leroy Merlin - wyszukiwarka ofert pracy

Co docenili użytkownicy w stronie kariery Leroy Merlin?

Od czasu uruchomienia jej 1 lutego 2023 roku, obserwujemy  stale rosnące wskaźniki analityczne. Jakość treści zawartych na stronie wpłynęła na liczbę odwiedzanych zakładek, która wynosi 2,46, czy minutową długość sesji. Dobrze zaprojektowana wersja mobilna przełożyła się na zwiększony ruch mobile, który wynosi aż 60%. Dodatkowo, serwis cieszy się 71-procentowym współczynnikiem zaangażowania, a wynik NPS to kolejne 72%!

Serwis Leroy Merlin zajął I miejsce w konkursie EBEA 2023 w kategorii Strona/Zakładka Kariery. Jury doceniło jego prostotę, intuicyjność i rozwiązania technologiczne, nastawione na zapewnienie jak najlepszego candidate experience.

Strona powstała we współpracy z Agencją Uszka (uszka.pl), która odpowiada za opracowanie strategii marki pracodawcy Leroy Merlin, bieżącą komunikację marki w Social Media oraz realizację działań związanych z marketingiem rekrutacyjnym.

 W Leroy Merlin pomagamy tworzyć DOM. Każdy z nas pracuje tu po coś więcej!

Leroy Merlin

Autorzy:

zespół Leroy Merlin

https://kariera.leroymerlin.pl/


Projekt zdobył nagrodę główną w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2023 w kategorii strona / zakładka kariera / landing page. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.