Konkurs EBEA Zakładka kariera
Jak zrobić www kariery, którą da się zapamiętać? Red Sky zrobili to po mistrzowsku.

Jak zrobić www kariery, którą da się zapamiętać? Red Sky zrobili to po mistrzowsku.

Ogłoszenia o pracę, kilka zdań o misji firmy, zdjęcie zarządu podczas przymusowej, corocznej sesji zdjęciowej i informacja o owocowych czwartkach – ta wyliczanka obnaża straszno-śmieszną prawdę o www kariery większości firm, nie tylko polskich. Zadowalamy się drogą na skróty i powielaniem schematów, które wcale nie są właściwe. Wyjaśniamy, co inaczej zrobiło Red Sky, dostając za swoje www kariery nagrodę EBEA 2023.

red sky

Jakie problemy miała rozwiązać www kariery?

 W pierwszej kolejności należy rozwiać wątpliwości, czym jest i zarazem czym nie jest Red Sky. Jesteśmy Startup Studio ze Szczecina. Mimo, iż możemy pochwalić się przeszło 17-letnią historią, dziesiątkami udanych biznesów o międzynarodowej skali, jak np. PlumResearch, które narodziło się w naszych zespołach technologicznych, nie mamy masowo rozpoznawalnego brandu. Wychodząc z założenia, iż to nasze spółki portfelowe mają stać w blasku jupiterów, my – niczym Ted Lasso – zadowalaliśmy się do niedawna rolą coacha, który czerpie frajdę z sukcesów tych, których wspieramy. I to stanowi reale wyzwanie dla procesów rekrutacyjnych takich firm jak Red Sky.

Nasz case warto ekstrapolować na cały krajobraz marketingu rekrutacyjnego. Jeżeli nie reprezentujesz silnego brandu, o znakomitej spontanicznej świadomości, musisz zmierzyć się z brutalną prawdą: dla gros (przyszłych) kandydatów lektura Waszego ogłoszenia rekrutacyjnego i/lub wizyta na www kariery może być pierwszą (a nierzadko również ostatnią) stycznością z marką. Nie możesz sobie pozwolić na zmarnowanie tej okazji. I właśnie na takie wyzwanie miała odpowiadać www kariery Red Sky. Sprzedać naszą wizję, dać się polubić i zapaść w pamięć podczas jednej, trwającej średnio 70 sekund sesji na naszej www. Wykonalne? Jak najbardziej, musisz tylko wiedzieć, jak chcesz się wyróżnić.

Nie ma www kariery dla wszystkich

 Aby przygotować www kariery, która spełni nasze oczekiwania, przeszliśmy żmudną drogę, przypominającą proces kształtowania lejka marketingowego i sprzedażowego. To nie żart, potraktowaliśmy proces kształtowania doświadczenia kandydata jak sprzedaż w onlinie. Dlatego, metodyka naszych działań bardziej przypominała tę, z której korzystają eksperci eCommerce, aniżeli rekruterzy czy specjaliści EB.

Postanowiliśmy:

  1. Projektujemy UX i design nie z myślą o wszystkich, ale o konkretnych kilku personach, które stanowią 85% osób w naszych rekrutacjach.
  2. Www muszą realnie wesprzeć procesy rekrutacyjne.
  3. Nasz priorytetowy proces, czyli “zostań Founderem w modelu Venture Building” musi być przedstawiony w ekstraordynaryjny sposób.

Co konkretnie zrobiliśmy?

Jako pierwsi w Polsce, zdecydowaliśmy się na wdrożenie widgetu wideo stworzonego przez Tolstoy. Ta wtyczka, święcąca triumfy w obszarach SaaS i e-commerce, pozwala użytkownikowi odbyć interaktywną wideo-konwersację z marką. Dzięki rozgałęzionym filmom, user może wybrać ścieżkę, którą chce podążać. Nagrania i ścieżka każdego wideo-czatu są relewantne z tym, na jakiej podstronie jest kandydat: inne informacje uzyska “rozmawiając” z nami na stronie startowej, a inne – na podstronie konkretnego ogłoszenia. Co kluczowe, kandydat poznaje rekrutera, który prowadzi proces – jeszcze przed pierwszą rozmową. Dzięki zainstalowaniu wtyczki, mogliśmy skrócić dwa pierwsze spotkania rekrutacyjne o 45 minut – najczęstsze pytania zostają rozbrojone dzięki czatowi. Zauważyliśmy też, że kandydaci lepiej czują się na pierwszym callu. Trudno im się dziwić, nie rozmawiają już z całkowicie anonimowymi ludźmi – z rekruterem mieli do czynienia już wcześniej, właśnie w Tolstoyu.

Innym, kluczowym komponentem naszego ekosystemu www kariery był UX i Design. Specjalnie na potrzeby projektu, zamówiliśmy set ilustracji, które odwołują się do tego, co lubi grupa docelowa.

Projektując www, postawiliśmy na jak największe angażowanie użytkownika, zwiększając liczbę klikalnych sekcji i animując to, co zazwyczaj na www karier jest statyczne. Dzięki tym zabiegom, średni czas sesji na www RS wzrósł o 145%.

red sky

Języczkiem u wagi naszej internetowej rewolucji jest konkretny proces – rekrutacja na Foundera. Stworzyliśmy dla niego osobny Landing Page. To był strzał w dziesiątkę – kluczowi kandydaci nie gubią się na www kariery. Przekaz jest czytelny: prowadzimy różne procesy, do wielu spółek, ale jeden projekt jest najważniejszy.

Drogi czytelniku, jaka lekcja płynie z tego dla Twojej firmy? W pierwszej kolejności wyznacz sobie cele, a następnie wymyślaj www kariery. Nigdy na odwrót!

Ciekawe liczby z naszego case’u Red Sky:

  • 5265 minut – tyle minut zaoszczędzili nasi rekruterzy na czasie trwania spotkań z kandydatami w ciągu 3 miesięcy
  • 45 minut – o tyle skróciliśmy czas trwania dwóch pierwszych spotkań
  • 87% osób, które zapraszamy na spotkania rekrutacyjne, deklaruje że wcześniej korzystało z widgetu na stronie.

Autor:

Bartosz Fijałkowski, Brand Manager Red Sky

https://red-sky.com/


Projekt zdobył nagrodę główną w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2023 w kategorii strona www/zakładka kariera. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.