Dobre praktyki EB Book
Technologia nie buduje granic – Accenture wspiera różnorodność

Technologia nie buduje granic – Accenture wspiera różnorodność

Firmy oferujące najbardziej zróżnicowane i inkluzywne środowiska pracy cieszą się w opinii pracowników 11 razy wyższym poziomem innowacyjności w porównaniu do organizacji, które wypadają pod tym względem najgorzej. Tak wynika z badań Accenture – globalnej firmy świadczącej profesjonalne usługi w zakresie technologii cyfrowych, chmury obliczeniowej i bezpieczeństwa. Badania jednoznacznie potwierdzają pozytywny wpływ kultury równości i różnorodności na organizację. Dla Accenture to właśnie różnorodność jest jedną z podstawowych wartości, którą firma popularyzuje wśród aktualnych i potencjalnych pracowników. Jednym z takich działań jest kampania employerbrandingową „Technologia nie buduje granic”.

Różnorodność wspiera rozwój firmy

Accenture konsekwentnie realizuje strategię inkluzywności i różnorodności, m.in. poprzez dążenie do zapewnienia w miejscu pracy równości płci oraz różnorodności etnicznej i rasowej, a także wsparcie osób niepełnosprawnych i przedstawicieli społeczności LGBTQ+ oraz priorytetowe traktowanie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia pracowników.

O ile zróżnicowanie kulturowe buduje podstawową przestrzeń dla innowacji, o tyle osiągnięcie równości, czyli środowiska pozwalającego wszystkim w identyczny sposób awansować na wyższe stanowiska, pomnaża, i to ponadsześciokrotnie, skalę innowacyjności oraz wzrostu w firmie. Accenture od lat tworzy środowisko pracy, w którym każdy ma równe szanse. Obecnie 47% pracowników firmy na całym świecie stanowią kobiety. Proporcja jest analogiczna wśród nowo zatrudnionych osób. Już dzisiaj wśród członków zarządu Accenture połowę stanowią kobiety.

Katarzyna KrężelW Accenture tworzymy inkluzywne środowisko pracy, które wyzwala innowacje, pozwala naszym pracownikom osiągać najlepsze wyniki i stanowi podstawę kultury, gdzie każdy czuje, że ma równe szanse na przynależność i karierę. Liczy się zarówno to, co chcesz robić, jak i to, kim chcesz się stać. Takie podejście pozwala osiągać synergie poprzez połączenie ciekawości co do przyszłości i już posiadanych kompetencji. Nasi pracownicy mogą wykorzystywać technologię i kreować pozytywne zmiany w każdym działaniu dla naszych klientów i społeczności, a jednocześnie i przede wszystkim być sobą – mówi Katarzyna Krężel, Poland Talent Brand Lead, Accenture.

Jakub SmarzAccenture to przede wszystkim ludzie, dlatego inwestujemy w szkolenia, przestrzenie, technologie oraz narzędzia i na każdym kroku wspieramy nasz międzynarodowy, zróżnicowany zespół utalentowanych pracowników. W naszej firmie podkreślamy ekonomiczną i społeczną wartość osiąganą w zróżnicowanych zespołach i akceptującym środowisku pracy – dodaje Jakub Smarz, Marketing and Communications Lead, Accenture w Polsce.

Wartości – kluczowa waluta dla Accenture

Wartości, które firma pielęgnuje, są dzisiaj bardzo istotnym czynnikiem w wyborze miejsca pracy, przede wszystkim dla młodszych pokoleń. Dla kandydatów, a także aktualnych pracowników liczą się zarówno aspekty środowiskowe, jak i stosunek firmy do kwestii społecznych.

 Atrakcyjne wynagrodzenie i benefity to nie wszystko i doskonale to rozumiemy. Ludzie potrzebują odpowiedniej kultury i środowiska pracy, aby się rozwijać. Wkładamy dużo wysiłku w propagowanie naszych wartości także na zewnątrz organizacji, ponieważ widzimy nieograniczony potencjał do zmiany świata na lepsze w połączeniu ludzkiej innowacyjności z technologią. To główny motyw naszej ostatniej kampanii employerbrandingowej „Technologia nie buduje granic” – mówi Jakub Smarz.

Celem kampanii, którą zrealizowaliśmy w 2022 r., było wzmocnienie świadomości marki wśród talentów z różnych branż i przekazanie kluczowych wartości Accenture. Zależało nam na przedstawieniu potencjalnym kandydatom z całej Polski miejsca pracy, w którym każdy ma równe szanse na wprowadzenie pozytywnej zmiany, zgodnie z naszym przesłaniem „Let there be change” – uzupełnia Katarzyna Krężel.

Promowanie wartości istotną częścią działań EB

Osią wielokanałowych działań realizowanych w ramach kampanii był film, który został nagrany z udziałem pracowników w biurach Accenture w Warszawie. To esencja wartości wspieranych przez firmę.

Kluczowe było dla nas, by pokazać potencjalnym pracownikom, czym dla nas jest różnorodność, uchwycić jej ideę w pełnym wymiarze i oczywiście zaangażować odbiorcę. Dlatego zanim zrealizowaliśmy kampanię, skonfrontowaliśmy nasz pomysł z grupami docelowymi, przeprowadzając badania fokusowe metodą wywiadów. Dzięki temu mieliśmy pewność, że kampania zostanie odebrana zgodnie z naszymi założeniami – tłumaczy Katarzyna Krężel.

Realizacji materiału wideo, na zlecenie Accenture, podjęła się agencja Black Rabbit. Aby uchwycić główne przesłanie i zrealizować cel kampanii, stworzyła ona filmowy patchwork z wykorzystaniem wielu technik: od prostych grafik w różnych stylach, przez animacje, 3D, stocki wideo, aż po standardową realizację filmową.

Film, opublikowany na oficjalnym profilu Accenture Poland na YouTube, w ciągu niewiele ponad dwóch miesięcy kampanii został wyświetlony blisko 2 mln razy.

W ramach kampanii realizowane były działania promocyjne na LinkedIn, Instagramie oraz Facebooku. W ślad za odbiorcami docelowymi Accenture wkroczyło również do świata tiktokerów, gdzie film cieszył się szczególną popularnością i został wyświetlony ponad 9,6 mln razy. Komunikację w mediach społecznościowych wsparto działaniami programmatic i retargetingiem na ogólnopolskich portalach biznesowych. Kampania została wyświetlona w programmaticu ponad 2 mln razy przez ponad 1,65 mln osób. Za pośrednictwem wszystkich kanałów kampanię wyświetlono w sumie prawie 21 mln razy.

Udział użytkowników oglądających całe wideo wyniósł w niektórych kanałach 54,8%, a film był najczęściej oglądany przez osoby w wieku od 18 do 44 lat, co świadczy o ciekawej treści oraz odpowiednio dobranym kierowaniu kampanii. Podczas jej trwania obserwowaliśmy trzy razy więcej odsłon naszego serwisu poświęconego możliwościom rozwoju kariery w Accenture w Polsce – podsumowuje wyniki kampanii Katarzyna Krężel.

Liczby potwierdzają, że tego typu odpowiednio sprofilowane działania mają sens i są skutecznym narzędziem employerbrandingowym, które pozwala dotrzeć do potencjalnych kandydatów, przekazać im, co jest dla naszej organizacji naprawdę ważne, i pozyskać nowe talenty: osoby, które utożsamiają się z podobnymi wartościami – dodaje Jakub Smarz.

 

Zajrzyj na stronę Accenture i sprawdź aktualne oferty pracy!

Autorzy:

Katarzyna Krężel, Poland Talent Brand Lead, Accenture

Jakub Smarz, Marketing and Communications Lead, Accenture w Polsce

 


Artykuł został opublikowany w publikacji EB Book 2023. Cały przewodnik w formacie PDF pobierzesz tutaj