Firmy oferujące najbardziej zróżnicowane i inkluzywne środowiska pracy cieszą się w opinii pracowników 11 razy wyższym poziomem innowacyjności w porównaniu do organizacji, które wypadają pod tym względem najgorzej. Tak wynika z badań Accenture – globalnej firmy świadczącej profesjonalne usługi w zakresie technologii cyfrowych, chmury obliczeniowej i bezpieczeństwa. Badania jednoznacznie potwierdzają pozytywny wpływ kultury równości i różnorodności na organizację. Dla Accenture to właśnie różnorodność jest jedną z podstawowych wartości, którą firma popularyzuje wśród aktualnych i potencjalnych pracowników. Jednym z takich działań jest kampania employerbrandingową „Technologia nie buduje granic”.
Różnorodność wspiera rozwój firmy
Accenture konsekwentnie realizuje strategię inkluzywności i różnorodności, m.in. poprzez dążenie do zapewnienia w miejscu pracy równości płci oraz różnorodności etnicznej i rasowej, a także wsparcie osób niepełnosprawnych i przedstawicieli społeczności LGBTQ+ oraz priorytetowe traktowanie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia pracowników.
O ile zróżnicowanie kulturowe buduje podstawową przestrzeń dla innowacji, o tyle osiągnięcie równości, czyli środowiska pozwalającego wszystkim w identyczny sposób awansować na wyższe stanowiska, pomnaża, i to ponadsześciokrotnie, skalę innowacyjności oraz wzrostu w firmie. Accenture od lat tworzy środowisko pracy, w którym każdy ma równe szanse. Obecnie 47% pracowników firmy na całym świecie stanowią kobiety. Proporcja jest analogiczna wśród nowo zatrudnionych osób. Już dzisiaj wśród członków zarządu Accenture połowę stanowią kobiety.
W Accenture tworzymy inkluzywne środowisko pracy, które wyzwala innowacje, pozwala naszym pracownikom osiągać najlepsze wyniki i stanowi podstawę kultury, gdzie każdy czuje, że ma równe szanse na przynależność i karierę. Liczy się zarówno to, co chcesz robić, jak i to, kim chcesz się stać. Takie podejście pozwala osiągać synergie poprzez połączenie ciekawości co do przyszłości i już posiadanych kompetencji. Nasi pracownicy mogą wykorzystywać technologię i kreować pozytywne zmiany w każdym działaniu dla naszych klientów i społeczności, a jednocześnie i przede wszystkim być sobą – mówi Katarzyna Krężel, Poland Talent Brand Lead, Accenture.
Accenture to przede wszystkim ludzie, dlatego inwestujemy w szkolenia, przestrzenie, technologie oraz narzędzia i na każdym kroku wspieramy nasz międzynarodowy, zróżnicowany zespół utalentowanych pracowników. W naszej firmie podkreślamy ekonomiczną i społeczną wartość osiąganą w zróżnicowanych zespołach i akceptującym środowisku pracy – dodaje Jakub Smarz, Marketing and Communications Lead, Accenture w Polsce.
Wartości – kluczowa waluta dla Accenture
Wartości, które firma pielęgnuje, są dzisiaj bardzo istotnym czynnikiem w wyborze miejsca pracy, przede wszystkim dla młodszych pokoleń. Dla kandydatów, a także aktualnych pracowników liczą się zarówno aspekty środowiskowe, jak i stosunek firmy do kwestii społecznych.
Atrakcyjne wynagrodzenie i benefity to nie wszystko i doskonale to rozumiemy. Ludzie potrzebują odpowiedniej kultury i środowiska pracy, aby się rozwijać. Wkładamy dużo wysiłku w propagowanie naszych wartości także na zewnątrz organizacji, ponieważ widzimy nieograniczony potencjał do zmiany świata na lepsze w połączeniu ludzkiej innowacyjności z technologią. To główny motyw naszej ostatniej kampanii employerbrandingowej „Technologia nie buduje granic” – mówi Jakub Smarz.
Celem kampanii, którą zrealizowaliśmy w 2022 r., było wzmocnienie świadomości marki wśród talentów z różnych branż i przekazanie kluczowych wartości Accenture. Zależało nam na przedstawieniu potencjalnym kandydatom z całej Polski miejsca pracy, w którym każdy ma równe szanse na wprowadzenie pozytywnej zmiany, zgodnie z naszym przesłaniem „Let there be change” – uzupełnia Katarzyna Krężel.
Promowanie wartości istotną częścią działań EB
Osią wielokanałowych działań realizowanych w ramach kampanii był film, który został nagrany z udziałem pracowników w biurach Accenture w Warszawie. To esencja wartości wspieranych przez firmę.
Kluczowe było dla nas, by pokazać potencjalnym pracownikom, czym dla nas jest różnorodność, uchwycić jej ideę w pełnym wymiarze i oczywiście zaangażować odbiorcę. Dlatego zanim zrealizowaliśmy kampanię, skonfrontowaliśmy nasz pomysł z grupami docelowymi, przeprowadzając badania fokusowe metodą wywiadów. Dzięki temu mieliśmy pewność, że kampania zostanie odebrana zgodnie z naszymi założeniami – tłumaczy Katarzyna Krężel.
Realizacji materiału wideo, na zlecenie Accenture, podjęła się agencja Black Rabbit. Aby uchwycić główne przesłanie i zrealizować cel kampanii, stworzyła ona filmowy patchwork z wykorzystaniem wielu technik: od prostych grafik w różnych stylach, przez animacje, 3D, stocki wideo, aż po standardową realizację filmową.
Film, opublikowany na oficjalnym profilu Accenture Poland na YouTube, w ciągu niewiele ponad dwóch miesięcy kampanii został wyświetlony blisko 2 mln razy.
W ramach kampanii realizowane były działania promocyjne na LinkedIn, Instagramie oraz Facebooku. W ślad za odbiorcami docelowymi Accenture wkroczyło również do świata tiktokerów, gdzie film cieszył się szczególną popularnością i został wyświetlony ponad 9,6 mln razy. Komunikację w mediach społecznościowych wsparto działaniami programmatic i retargetingiem na ogólnopolskich portalach biznesowych. Kampania została wyświetlona w programmaticu ponad 2 mln razy przez ponad 1,65 mln osób. Za pośrednictwem wszystkich kanałów kampanię wyświetlono w sumie prawie 21 mln razy.
Udział użytkowników oglądających całe wideo wyniósł w niektórych kanałach 54,8%, a film był najczęściej oglądany przez osoby w wieku od 18 do 44 lat, co świadczy o ciekawej treści oraz odpowiednio dobranym kierowaniu kampanii. Podczas jej trwania obserwowaliśmy trzy razy więcej odsłon naszego serwisu poświęconego możliwościom rozwoju kariery w Accenture w Polsce – podsumowuje wyniki kampanii Katarzyna Krężel.
Liczby potwierdzają, że tego typu odpowiednio sprofilowane działania mają sens i są skutecznym narzędziem employerbrandingowym, które pozwala dotrzeć do potencjalnych kandydatów, przekazać im, co jest dla naszej organizacji naprawdę ważne, i pozyskać nowe talenty: osoby, które utożsamiają się z podobnymi wartościami – dodaje Jakub Smarz.
Zajrzyj na stronę Accenture i sprawdź aktualne oferty pracy!
Autorzy:
Katarzyna Krężel, Poland Talent Brand Lead, Accenture
Jakub Smarz, Marketing and Communications Lead, Accenture w Polsce
Artykuł został opublikowany w publikacji EB Book 2023. Cały przewodnik w formacie PDF pobierzesz tutaj