Jako agencja employer brandingowa MBE od lat obserwujemy rynek pracy, badamy potrzeby kandydatów, wiemy, jakich elementów nie powinno zabraknąć na stronie pracodawcy. Choć możemy się pochwalić niemałym doświadczeniem w tworzeniu zakładek karierowych, praca nad wyróżnioną w konkursie zakładką wiązała się dla nas z zupełnie nowymi wyzwaniami. Dlaczego? Tym razem musieliśmy wziąć pod lupę potrzeby klienta innego niż wszyscy dotychczasowi, czyli – nasze własne.
Kim jesteśmy
MBE działa na polskim rynku usług HR już od 15 lat. W ramach grupy MBE mamy wspomniany już zespół mbe:branding – czyli agencję employer brandingową oraz zespół mbe:media, który wspiera działania rekrutacyjne i wizerunkowe pracodawców m.in. za pośrednictwem serwisów internetowych Kariera w Finansach i Careers in Poland. Obecnie Grupę MBE tworzą 33 kreatywne, zaangażowane osoby. Jak możecie przeczytać we wstępie do naszej karierowej zakładki – nie jesteśmy wielką ekipą, ale robimy naprawdę dużo!
Zakładka kariera – nasz „must-have”
W MBE już od dawna mogliśmy pochwalić się karierową podstroną z ofertami pracy. Ku naszemu zaskoczeniu – okazuje się to być raczej wyjątkiem niż regułą w przypadku agencji employer brandingowych. Podczas pracy nad nową stroną internetową chcieliśmy wykorzystać nadarzającą się okazję, żeby stworzyć zakładkę „kariera” z prawdziwego zdarzenia – taką, która odzwierciedlałaby naszą kulturę, i którą z dumą moglibyśmy prezentować swoim kandydatom, pracownikom oraz potencjalnym i obecnym klientom. Ze względu na profil naszej działalności jednym z celów naszego projektu było także wdrażanie i promowanie dobrych praktyk z obszaru employer brandingu.
Podobieństwa się przyciągają
Zakładka „kariera” to wizytówka każdego pracodawcy. Nie tylko wyczerpujące informacje o organizacji, ale i sposób ich przekazania wpływają na to, jak firmę odbierają potencjalni kandydaci. Z tego powodu bardzo ważne było dla nas zachowanie naszego indywidualnego, autentycznego stylu komunikacji. Chodziło nie o to, żeby strona spodobała się tak samo każdemu odbiorcy, ale żeby w naturalny sposób wyrażała nas. Jednocześnie, aby trafiała do tych osób, które dobrze poczują się w naszym środowisku. Chcieliśmy przekazać potencjalnym kandydatom, że MBE jest firmą przyjazną, otwartą, tworzoną przez bardzo różne osobowości, które łączy pewien wspólny mianownik – zaangażowanie i chęć tworzenia fajnych rzeczy w zespole, na którym zawsze można polegać.
Akcja integracja
Do pracy nad zakładką karierową zaprosiliśmy wszystkich pracowników MBE. Każdy, kto miał na to ochotę, mógł brać czynny udział w procesie jej powstawania, co dodatkowo integrowało zespół. Na samym początku projektu zorganizowaliśmy „burzę mózgów”, podczas której zobaczyliśmy wstępną makietę strony. Każdy uczestnik mógł podzielić się swoimi pomysłami i uwagami. Finalnie obok standardowych modułów, takich jak sekcja z ofertami pracy, galeria zdjęć czy opis firmy i procesu rekrutacyjnego, na stronie pojawiły się też pewne wyjątkowe elementy, na przykład wypowiedzi naszych alumnów. To dzięki ich chęciom i zaangażowaniu mogliśmy pokazać, że dbamy o przyjazne relacje zarówno z obecnymi, jak i byłymi współpracownikami. Tym samym wzmacniając pozytywny wizerunek naszej firmy w oczach potencjalnych kandydatów.
Na stronie umieściliśmy też… link do naszego profilu na GoWorku. Zastanawiacie się, skąd taki nietypowy wybór? Jak wiadomo, portal ten od dawna budzi wiele kontrowersji w świecie HR. To właśnie tam niezadowoleni pracownicy (prawdziwi lub nie – to pozostawiamy Waszej ocenie) najchętniej zamieszczają swoje niepochlebne opinie o pracodawcach. Dodając link do portalu na swojej stronie, chcieliśmy pokazać – z odrobiną humoru – że nie mamy nic do ukrycia. Fakt, że na naszym profilu wyraźnie wieje nudą dodatkowo wzmacnia poczucie, że mamy przyjazne środowisko pracy.
Elementem pracy nad zakładką, który wzbudził chyba największy entuzjazm w zespole, było tworzenie gifów przedstawiających ofertę benefitową MBE. Tutaj również chcieliśmy pokazać swoje indywidualne podejście do tematu. Kreatywność to przecież nasza mocna strona, którą wykorzystujemy w codziennej pracy z klientami. Pracownikom, którzy zgłosili się do tego etapu projektu, daliśmy pełne pole do popisu i interpretacji wybranego przez siebie benefitu. Jesteśmy bardzo dumni z efektów tej współpracy, jak i całej oprawy graficznej naszej zakładki. Mamy poczucie, że zarówno treściowo, jak i wizualnie, udało nam się oddać ducha naszej firmy. Na stronie nie zabrakło też niespodzianek. Jeśli „sokole oko” to Wasze drugie imię, być może uda Wam się wytropić dodatkowego gifa z pupilem naszego grafika :). Klikajcie śmiało!
Efektownie i efektywnie
Jesteśmy niedużą firmą, dlatego rezultaty naszego projektu ujęte liczbowo nie będą tak imponujące jak u większych organizacji. Dla nas znaczą jednak bardzo wiele. Najbardziej cieszą nas pozytywne opinie osób z zewnątrz. Podczas niedawnego procesu rekrutacyjnego jedna z kandydatek (obecnie nasza koleżanka z zespołu) stwierdziła, że do aplikowania przekonała ją właśnie nasza zakładka karierowa 😊
Więcej opinii możecie przeczytać na LinkedInie w komentarzach pod naszymi wpisami o stronie internetowej MBE:
https://bit.ly/post-maliny-o-stronie
https://bit.ly/post-szymona-o-stronie
Poniżej znajdziecie porównanie średniego czasu sesji użytkowników odwiedzających starą i nową zakładkę „kariera” Grupy MBE w tym samym okresie roku (1.01-18.04).
Według nas te dane znacznie lepiej oddają efekty naszego projektu niż liczba odsłon strony (tę można szybko powiększyć nawet niskobudżetową kampanią).
Średni czas spędzony na stronie 2022: 3:42min [stara zakładka]
Średni czas spędzony na stronie 2023: 4:30min [nowa zakładka]
Dane organiczne (bez płatnej promocji) w okresie 1.01-18.04.2023.
Odsłony – 983
Unikalne odsłony – 864
Wejścia – 528
Wyniki audytu Google „PageSpeed Insights”
Desktop: Wydajność 86%, Ułatwienia dostępu 68%, Sprawdzone metody 92%, SEO 80%
Mobile: Wydajność 52%, Ułatwienia dostępu 74%, Sprawdzone metody 83%, SEO 83%
Zakładka karierowa MBE: https://grupambe.pl/kariera
Autorki:
Joanna Czarnecka, Senior Content Creator
oraz
Malina Niesłuchowska Employer Branding Delivery Lead
Projekt zdobył wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2023 w kategorii strona/zakładka kariera/landing page. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.