Konkurs EBEA Zakładka kariera
Witajcie w naszej bajce, czyli krótka historia zakładki karierowej MBE

Witajcie w naszej bajce, czyli krótka historia zakładki karierowej MBE

Jako agencja employer brandingowa MBE od lat obserwujemy rynek pracy, badamy potrzeby kandydatów, wiemy, jakich elementów nie powinno zabraknąć na stronie pracodawcy. Choć możemy się pochwalić niemałym doświadczeniem w tworzeniu zakładek karierowych, praca nad wyróżnioną w konkursie zakładką wiązała się dla nas z zupełnie nowymi wyzwaniami. Dlaczego? Tym razem musieliśmy wziąć pod lupę potrzeby klienta innego niż wszyscy dotychczasowi, czyli – nasze własne.

Kim jesteśmy

MBE działa na polskim rynku usług HR już od 15 lat. W ramach grupy MBE mamy wspomniany już zespół mbe:branding – czyli agencję employer brandingową oraz zespół mbe:media, który wspiera działania rekrutacyjne i wizerunkowe pracodawców m.in. za pośrednictwem serwisów internetowych Kariera w Finansach i Careers in Poland. Obecnie Grupę MBE tworzą 33 kreatywne, zaangażowane osoby. Jak możecie przeczytać we wstępie do naszej karierowej zakładki – nie jesteśmy wielką ekipą, ale robimy naprawdę dużo!

mbe

Zakładka kariera nasz must-have”

W MBE już od dawna mogliśmy pochwalić się karierową podstroną z ofertami pracy. Ku naszemu zaskoczeniu – okazuje się to być raczej wyjątkiem niż regułą w przypadku agencji employer brandingowych. Podczas pracy nad nową stroną internetową chcieliśmy wykorzystać nadarzającą się okazję, żeby stworzyć zakładkę „kariera” z prawdziwego zdarzenia – taką, która odzwierciedlałaby naszą kulturę, i którą z dumą moglibyśmy prezentować swoim kandydatom, pracownikom oraz potencjalnym i obecnym klientom. Ze względu na profil naszej działalności jednym z celów naszego projektu było także wdrażanie i promowanie dobrych praktyk z obszaru employer brandingu.

mbe

Podobieństwa się przyciągają

Zakładka „kariera” to wizytówka każdego pracodawcy. Nie tylko wyczerpujące informacje o organizacji, ale i sposób ich przekazania wpływają na to, jak firmę odbierają potencjalni kandydaci. Z tego powodu bardzo ważne było dla nas zachowanie naszego indywidualnego, autentycznego stylu komunikacji. Chodziło nie o to, żeby strona spodobała się tak samo każdemu odbiorcy, ale żeby w naturalny sposób wyrażała nas. Jednocześnie, aby trafiała do tych osób, które dobrze poczują się w naszym środowisku. Chcieliśmy przekazać potencjalnym kandydatom, że MBE jest firmą przyjazną, otwartą, tworzoną przez bardzo różne osobowości, które łączy pewien wspólny mianownik – zaangażowanie i chęć tworzenia fajnych rzeczy w zespole, na którym zawsze można polegać.

mbeAkcja integracja

Do pracy nad zakładką karierową zaprosiliśmy wszystkich pracowników MBE. Każdy, kto miał na to ochotę, mógł brać czynny udział w procesie jej powstawania, co dodatkowo integrowało zespół. Na samym początku projektu zorganizowaliśmy „burzę mózgów”, podczas której zobaczyliśmy wstępną makietę strony. Każdy uczestnik mógł podzielić się swoimi pomysłami i uwagami. Finalnie obok standardowych modułów, takich jak sekcja z ofertami pracy, galeria zdjęć czy opis firmy i procesu rekrutacyjnego, na stronie pojawiły się też pewne wyjątkowe elementy, na przykład wypowiedzi naszych alumnów. To dzięki ich chęciom i zaangażowaniu mogliśmy pokazać, że dbamy o przyjazne relacje zarówno z obecnymi, jak i byłymi współpracownikami. Tym samym wzmacniając pozytywny wizerunek naszej firmy w oczach potencjalnych kandydatów.

Na stronie umieściliśmy też… link do naszego profilu na GoWorku. Zastanawiacie się, skąd taki nietypowy wybór? Jak wiadomo, portal ten od dawna budzi wiele kontrowersji w świecie HR. To właśnie tam niezadowoleni pracownicy (prawdziwi lub nie – to pozostawiamy Waszej ocenie) najchętniej zamieszczają swoje niepochlebne opinie o pracodawcach. Dodając link do portalu na swojej stronie, chcieliśmy pokazać – z odrobiną humoru – że nie mamy nic do ukrycia. Fakt, że na naszym profilu wyraźnie wieje nudą dodatkowo wzmacnia poczucie, że mamy przyjazne środowisko pracy.

MBE

Elementem pracy nad zakładką, który wzbudził chyba największy entuzjazm w zespole, było tworzenie gifów przedstawiających ofertę benefitową MBE. Tutaj również chcieliśmy pokazać swoje indywidualne podejście do tematu. Kreatywność to przecież nasza mocna strona, którą wykorzystujemy w codziennej pracy z klientami. Pracownikom, którzy zgłosili się do tego etapu projektu, daliśmy pełne pole do popisu i interpretacji wybranego przez siebie benefitu. Jesteśmy bardzo dumni z efektów tej współpracy, jak i całej oprawy graficznej naszej zakładki. Mamy poczucie, że zarówno treściowo, jak i wizualnie, udało nam się oddać ducha naszej firmy. Na stronie nie zabrakło też niespodzianek. Jeśli „sokole oko” to Wasze drugie imię, być może uda Wam się wytropić dodatkowego gifa z pupilem naszego grafika :). Klikajcie śmiało!

Efektownie i efektywnie

Jesteśmy niedużą firmą, dlatego rezultaty naszego projektu ujęte liczbowo nie będą tak imponujące jak u większych organizacji. Dla nas znaczą jednak bardzo wiele. Najbardziej cieszą nas pozytywne opinie osób z zewnątrz. Podczas niedawnego procesu rekrutacyjnego jedna z kandydatek (obecnie nasza koleżanka z zespołu) stwierdziła, że do aplikowania przekonała ją właśnie nasza zakładka karierowa 😊mbe

Więcej opinii możecie przeczytać na LinkedInie w komentarzach pod naszymi wpisami o stronie internetowej MBE:

https://bit.ly/post-maliny-o-stronie

https://bit.ly/post-szymona-o-stronie

Poniżej znajdziecie porównanie średniego czasu sesji użytkowników odwiedzających starą i nową zakładkę „kariera” Grupy MBE w tym samym okresie roku (1.01-18.04).

Według nas te dane znacznie lepiej oddają efekty naszego projektu niż liczba odsłon strony (tę można szybko powiększyć nawet niskobudżetową kampanią).

Średni czas spędzony na stronie 2022: 3:42min [stara zakładka]

Średni czas spędzony na stronie 2023: 4:30min [nowa zakładka]

Dane organiczne (bez płatnej promocji) w okresie 1.01-18.04.2023.

Odsłony – 983

Unikalne odsłony – 864

Wejścia – 528

Wyniki audytu Google „PageSpeed Insights”

Desktop: Wydajność 86%, Ułatwienia dostępu 68%, Sprawdzone metody 92%, SEO 80%

Mobile: Wydajność 52%, Ułatwienia dostępu 74%, Sprawdzone metody 83%, SEO 83%

Zakładka karierowa MBE: https://grupambe.pl/kariera

Autorki:

Joanna Czarnecka, Senior Content Creator

oraz

Malina Niesłuchowska Employer Branding Delivery Lead


Projekt zdobył wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2023 w kategorii strona/zakładka kariera/landing page. Pełną listę nagrodzonych znajdziesz tutaj.